ZtorZillen

2013-10-12
21:00:41

Itrim 2.0
Jag känner mig tom.
Missbruksdelen i min hjärna går på helvarv.
Det finns inte så mycket mer i mitt liv just nu, som jag tänker på så mycket...som jag tänker på mat.
Det är sinnesjukt.
Det är mat och dofter av mat överallt.
Jag vill inte äta mig tjock igen, men en del av mig vill bara gå loss och vräka sig i mat.
 
Jag tänker tillbaka på det året som gått och kan stolt konstatera att jag under 2013 endast har hetsätit en gång.
En gång!
Det är så sjukt fantastiskt bra, att hälften vore nog.
Jag är stolt. Men samtidigt räcker det inte.
Jag vill så mycket mer.
Och jag förstår att ni tröttnar på mig.
Mitt eviga tjat om vikt hit och vikt dit.
Min sambo ser hur jag kämpar varje dag.
Räknar vikt, kilo, gram, kalorier, steg, motions minuter....osv osv...
 
Samtidigt handlar det inte längre bara om mig.
För i allt detta kan jag konstatera att jag mår bra.
Jag skulle kunna stanna nu. I vikt. Lära mig att vara kvar på den här vikten och må bra.
Det är sant.
Samtidigt.
Vill jag bli mamma. Om vi lyckas, så innebär en graviditet viktuppgång.
Med tanke på mina hormoner och hur de hittills har visat att de älskar att gå upp i vikt, så bådar det inte gott.
Jag borde satsa på att gå ner mer i vikt.
Ännu mer, för att vara på den säkra sidan.
Samtidigt öka chanserna att bli bra i både rygg och knä.
Leva ett friskt liv.
Utan ont.
 
Jag vet att detta går emot "allt" vad Itrim står för.
Men jag tänker börja på pulver igen.
Inte som en kompensation, så som jag har betett mig tidigare. Nej, nu har jag varit viktstabil flera månader.
Jag har gått ner några hekton, men sedan är det stopp.
 
Det spelar ingen roll vad folk säger. Jag måste tänka på mig.
Jag vet hur min kropp fungerar.
Jag vet att jag inte fuskar med min kost och motion så pass mycket att det rättfärdigar det faktum att inget syns på vågen.
Nej, jag är less på detta nu.
Jag måste få mer resultat för att orka kämpa vidare.
Och jag vill verkligen inte börja med mer mediciner.
Läkare har tidigare sagt att det inte kommer att gå annars och att en GBP är att fundera på.
Men jag ska visa dem.
Jag är envis och jag kommer att klara detta. Men kroppen behöver få en chock.
Bli utrensad av det gamla....!

Kommentarer:
#1: alexandra

du behöver inte gå upp i vikt mkt bara för du bli gravid, vet du vad.... jag har mindre sug nu när jag är gravid än när jag inte var det. vet du varför, för pcon är borta under gravidteten, för när man är gravid så får man de hormonerna man saknar. sa till mamma i går att de är en helt enorm skillnad på suget när man har pco, när man har pco så har man sådant stort kolhydratssug....nu när jag är gravid känner jag mig normal., jaghoppas de här hormonerna sitter kvar under min mammaledighet för då kommer viktnedgång såååååååå mkt enklare, nu vet jag hur en normal människa har sug till kolhydrater. Jag tycker inte du ska vara rädd för att bli gravid nu, för som sagt de kan ju ta tid och de är lika bra att påbörja projektet med än gång. därför skulle jag nog inte påbörja någon pulverdiet, försöka ätt så nyttigt som möjligt och kör på som du gör nu..... du e grym. kram

Svar: Hur lång tid tog det för er, innan det tog sig?
pcoslife.blogg.se

2013-10-13 @ 07:54:52
#2: Eleonor

You go for it, du måste göra det du själv känner är rätt för dig! Att vara viktstabil men inte riktigt nöjd är inte kul men det är väldigt bra att du mår bra, ännu bättre om du mår bäst! Hur mycket till tror du att du behöver gå ned för att kunna bli gravid?

Svar: Jag vet inte riktigt...nu känner jag bara att det måste börja röra på sig igen...
pcoslife.blogg.se

2013-10-13 @ 19:40:36
#3: Tackan

Vännen min, tröttnar inte på dig. Känner däremot igen mg i så mycket av dina tankar så att de ibland känns som mina.
Ang att gå upp i vikt som gravid ... Ja du vet ju hur det gick för mig. Jag tänkte inte heller gå upp i vikt, men mentalt och fysiskt hände ngt och jag åt och kunde dessutom inte röra mg pga fogarna. Att ha ett spelrum är bra men jag tror att du när du blir gravid kommer att vara så hälsosam och jag får känslan att när du är hälsosam så rusar inte vikten i taket. Den kanske inte rusar i backen heller men du har kontroll,du hetsäter inte.
Kör pulver ett tag och få en liten skjuts i rätt riktning , bara var snäll emot dig själv.

Och du det finns ingen vits med att hetsäta något!!!, du har smakat allt förut och det smakar samma nu.

Du är min färgklick och en stor inspiration, stöd, okänd vän eller vad man ska kalla det. Det är inte dina lyckade resultat som får mig att titta in var dag det är du och dina kloka funderingar.

Viktnedgång ökar dina chanser att bli gravid och att faktiskt fullfölja en graviditet , så är det . Det är den bästa motivationen, målet är fantastiskt. Du kan jag het att du kan.



Svar: Wow! TACK! Om du visste hur glad jag blev när jag läste detta? Så direkt från hjärtat! Så vackert! Tack!
pcoslife.blogg.se

2013-10-13 @ 21:27:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: