ZtorZillen

2013-10-02
15:50:00

Före - efter
 
Före. (6/4)
 
Ibland känner jag väldigt stor skam för er, bloggläsare.
Det var nog mer förut, när folk regelbundet kommenterade nästan allt jag skrev. Jag blev lite bortskämt med feedback, vilket även i mångt och mycket peppade mig. Men även satte press.
Det här med måtten...det har blivit en sådan grej.
Att jag skäms otroligt mycket för att det inte händer mer.
JAG VET, man ska inte jämföra sig med andra.
Men det spelar ingen roll, vad folk säger.
Jag jämför mig.
Vilket oftast är en pepp-faktor.
Jag blir glad av att se andra lyckas och det ger mig energi att fortsätta.
Ibland är det dock värre.
Ibland känner jag skam och skuld.
Jag ifrågasätter mig själv; "vad gör jag för fel?"
 
Efter (1/10)
Jag följer planen.
Maten. Vardagsmotionen. Inte så bra med den ombytta pga ryggen.
Men det blir resultat. Även om jag glömmer bort det ibland.
Jag blir så hemmablind, liksom.
Nu är jag förkyld. Och jobbar mentalt med att tillåta mig själv att vara sjuk.
Det är okej, det är okej att vila om man behöver det.
 
 
Kolla, vilken skillnad. På första bilden får jag inte upp byxorna över hela rumpan...
Nu kan jag ha byxorna, men inte så pass att jag "vågar" visa mig ute med dem.
Måste tajta till kroppen lite mera! Bild två ser ut som om jag har massor av bilringar..
Jag har på mig mitt målsnöre, ifall ni undrar vad det gula är som är runt magen.
 
Men det händer saker!
Och jag behöver påminna mig själv om detta.
Det är inte bara vågen som räknas.
 
 

Kommentarer:
#1: Linda

Vilket jobb du har gjort! Så himla roligt att se :D Du är verkligen grym!

Svar: TACK!
pcoslife.blogg.se

2013-10-02 @ 20:01:35
#2: Eleonor

Du ser! Snart sitter de perfekt :-) bra jobbat!!

Svar: Hoppas det!
pcoslife.blogg.se

2013-10-02 @ 23:12:42
#3: Cecilia

Bra jobbat! Måste kännas fint!
(När jag var tonåring var det en kompis som kallade mig för Sillen fast det ser finare ut med Z! )
Jag har provat tawashin i disken men tycker inte att den var så effektiv. Och det känns konstigt att stoppa ned något som påminner om en liten mössa i en kladdig skål...kanske behöver vänja mig lite!)

Svar: Hm..jag ska prova att göra en och se vad jag tycker...!
pcoslife.blogg.se

2013-10-03 @ 12:16:08
#4: Tackan

Snart kommer de sitta löst :/)

2013-10-05 @ 19:35:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: