ZtorZillen

2013-10-26
17:28:00

Dag 357
Bland det bästa sakerna med hösten, måste ändå vara svampen!
För någon vecka sedan var jag ute med sambo, vovve och pappa i skogen och plockade svamp!
Åh, så gott det var!
 
 
Som tur var, hittade vi mycket svamp. Så det blev en del över.
Resterna av svampen som vi plockade då...åt vi igår tillsammans med lite kött, grönsaker och kryddsmör!
Efter jobbet åkte vi på årets första julmarknad där bland annat ett tennarmband inköptes.
Egentligen har vi verkligen inte råd...men jag har önskat mig ett smycke i tenntråd så länge och jag tyckte verkligen om det, samtidigt som det var så billigt jämfört med andra jag har sett.
Nu börjar snart vintermånaderna, vilket innebär att våran hyra/bostadskostnader ökar med ca 2-3 000 kr/månad.
Sambon och jag har i dagarna bestämt oss för att flytta, vi har inte råd att bo så här dyrt...
Förra vinterhalvåret hade vi ca 10 000 kr/månad i bostadskostnad.
Då bor vi i en hyresrätt.
Så på söndag är det husvisning som gäller.
Vi får se vad som händer!
 
På Itrim är det lite ett "Uppehåll" just nu.
Eller egentligen är det inget uppehåll. MEN det känns så.
Jag har nämligen avslutat första året på Itrim och väntar nu på att gruppen för år 2 börjar.
De grupperna börjar inte än på några veckor...så under tiden...
Peppar jag mig själv genom Biggest loser och bloggar!
Det ska bli riktigt spännande att se vad år 2 på Itrim ger mig.
Min förhoppning är att det blir ett helt år utan hetsätning, med resultatet en bulle i ugnen!
 
Håll tummarna!

Kommentarer:
#1: Eleonor

Vad kostar det att vara med i Itrim?

Svar: Det beror på vilket medlemskap du har..jag betalar 749 kr/månaden...
pcoslife.blogg.se

2013-10-26 @ 19:44:11
#2: Anonym

Bild på armbandet?
Älskar också svamp, detta är första året på länge dom jag inte plockat. Eller har väl plockat till en middag men inte mer. Har massor av torkade trattisar kvar men de gula är slut :-(

Jag hoppas ditt andra år leder till en liten minizill :-)

Svar: Tack! Det hoppas jag också! Bild ska vi naturligtvis få till!!! :D
pcoslife.blogg.se

2013-10-26 @ 19:52:56
#3: Tackan

Det var jag :-)

2013-10-26 @ 19:53:16

Åh vad kul att ändå skämma bort dig själv lite, ibland måste man även om plånboken och förnuftet säger nej.

Oj ni har också kallhyra.. Vår elräkning skjuter i höjden också (elvärmd lägenhen), tänkte förra vintern att vi ska spara under sommaren till vinterelen, ehhh det har vi inte gjort. Så nu går vi och småhuttrar, tänder värmeljus och har filtar + tjocktröja för att kunna ha lite kallare än vad vi egentligen skulle vilja.

Svar: Samma här...huttrar på vi med ;)
pcoslife.blogg.se

2013-10-26 @ 22:53:51
#5: Linda

Oj, det var saftigt! Vi bor i en fyra, bostadsrätt, i Stockholm och betalar mellan 10000-11000 i månaden för avgift, ränta på lånet samt vatten. Hoppas det går bra på husvisningen :)

2013-10-26 @ 23:49:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: