ZtorZillen

2013-11-19
22:44:00

Lycka är att ha ett nyckelben (eller två = dubbel lycka)
På år två, det så kallade Balansåret på Itrim, som jag började igår...finns ett nytt upplägg.
Vi har alla fått en varsin pärm. I pärmen finns en flik för varje månad.
Varje månad har en gruppträff. Och varje månad får vi en folder med ett tema.
So far, so good.
Novembers tema är lycka.
 
 
Enligt det här lilla häftet då..så står det om några faktorer som forskarna har visat höjer individers lycka.
Bland annat;
-att ha en partner och nära vänner
-att fortsätta utvecklas och glädjas åt resan och inte bara fokusera på målet
-att använda ev överflöd av pengar på upplevelser istället för saker
 
För mig har det senaste året..jag tänker nu 2013, eftersom jag tänker vara lite före med min nyårskrönika som är obligatorisk för varje bloggare där ute i cyberspace...
För mig har det senaste året inneburit många mentala prövningar. Men det har naturligtvis varit många trevliga stunder av lycka också. Det jag framför allt tänker på är dagen då jag upptäckte att jag har ett nyckelben! Eller två, om man ska vara petig.
 
Men för mig symboliserar detta något stort. Det är verkligen en av det vackraste ställen på min kropp. Jag blir glad av att se dem i spegeln och jag ler bara på tanken av den dagen då jag "upptäckte" dem. Hur jag rusade in som en galning till sambon, med tandborsten i munnen, tandkräm på kinden och håret stod åt alla håll och kanter. "Titta, titta...men KÄNN då" Han tittade yrvaket på mig och kände lite skeptiskt på mitt nyckelben "fint?" (sa han tvekandes). MEN oj, va glad jag var. Han minns faktiskt den dagen också som om den var igår...kanske av annan anledning, men ändå. DET var lycka det. Eller rättare sagt det är lycka!
 
 

Kommentar:
#1: Tackan

Jag minns oxå :-)

Svar: Hihi! :D
pcoslife.blogg.se

2013-11-21 @ 10:34:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: