ZtorZillen

2013-05-01
23:47:00

Orkidéuppdatering
 
Det senaste tillskottet i familjen, är orkidén ovan.
Den kom till vår familj i lördags. Det är min största orkidé och den andra av mina orkidéer som faktiskt luktar.
Nu är jag ju verkligen ingen expert på dessa underbara blommor...
Men jag har gett mig dän på att jag ska få denna skönhet att trivas här hemma. Hittills vet jag att den vill ha det svalt och vattnas normalt, som de flesta orkidéer. Om någon har en likadan hemma...ge mig gärna tips så att den överlever hos mig också!
 
 
Kommer ni ihåg dessa småliv? (se ovan).
Det är moderplantan och två bebisar. Det är bara den som är inringad som fortfarande lever av de två bebisarna..tyvärr.
 
 
Men som ni ser på denna bild, så har den växt till sig lite (det är den största av de två bebisarna). Den är nu snart två år...och den andra lilla filuren är snart ett år och har nyligen fått bli  omplanterad i orkidéjord. Tidigare har den bott i vitmossa. De två småsakerna som växer i äggkopparna är två tomatplantor som jag hoppas tar sig och blir riktigt fina till sommaren!
Det är första gången jag ger mig på tomater...men det ska bli riktigt roligt, då jag verkligen njuter av att se växterna bli större och större!
DET är hälsa för mig!
Den känslan jag får när jag ser att de växer!
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Det är lite mysigt att så också, jag ska noga börja med det lite nästa år. Nu har jag lite fullt upp och är kanske en aning sent ute!

Svar: Ja, det är det verkligen!
pcoslife.blogg.se

2013-05-02 @ 20:17:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: