ZtorZillen

2013-05-29
21:06:37

Dag 208
Jag började min dag med att inse att jag inte har någon röst. Alltså, på riktigt. Jag fick inte ut ett ljud..inte ens ett kraxande. Skickade sms till arbetsgivaren att jag stannar hemma idag. Någon timme senare spydde jag. I övrigt så mår jag okej. Lite öm i knät, men ingen feber, inte ont någonstans. Bara utan röst. Har gått runt med block och penna hela dagen för att göra mig förstådd. Har ätit halstabletter och druckit litervis med te. Nu är min förhoppning om att rösten är i någorlunda skick i morgon. För då vill jag jobba. Två möten har jag. Så det är det jag kräver av rösten. Vara okej under två möten. Sedan kan den vila. Har googlat lite kring det här med att träna och ha ont i halsen...vilket inte verkar vara något som någon rekommenderar. Å andra sidan har jag inte så mycket ont. Det är bara det att jag saknar min röst. Det är tomt i halsen...borta. EKKKKOOO!
 

Vi var på husvisning idag. En privat visning. Det var jag, sambo, mamma å pappa å mäklaren.
 
 
Se huset ovan.
Det var massor å renovera. Typ: bygga nytt badrum, nytt kök, nya fönster, tapetsera om i hela huset, fixa med elen, fukt i taket osv osv. De vill ha 675 000 för det. Det är det INTE värt. Så mycket förstår jag och sambon. Men...vi gillade det ändå, på något vis...så ska ta dit en snickare på lördag, min mosters man...så ska han göra en bedömning vad alla åtgärder kommer att gå på, på ett ungefär...så får vi se sen..hur intresserade vi är.
Svårt att veta, kan jag känna.
Jag är helt grön på detta område.
Pappa säger att det är det viktigaste beslut man tar i hela livet:
att köpa hus.
Det gör mig också nervös.
KAN jag verkligen hantera att vara husägare?
Är det jag? Eller är jag mer en lägenhetsperson?
Hur vet man det liksom?
 

Kommentarer:

Hoppas du kryar på dig snabbt! Husköp ska man inte hasta med. Ni känner när det är rätt till 100 procent.

Kram, Pernilla be

Svar: Så sant som det va sagt!
pcoslife.blogg.se

2013-05-29 @ 21:21:05

Sött hus men jag får värsta "drömkåken" vibbarna. Håll er ifrån alla hus som någonsin haft fuktproblem!! Den lukten blir man sällan av med vad man än gör..

Och vad jag minns har du redan lite allergi problem, risken är att du utlöser fler. Dessutom är att totalrenovera så mycket, knappast skoj med allergi & astma. Dessutom vill ni väl skaffa barn också? Då blir det ännu mer stress :( Tror det finns ett annat drömboende för er i framtiden!

Svar: Det stämmer...men om vi totalrenoverar kan vi bo kvar i lägenheten under tiden...vi får se va snickaren säger på lördag!
pcoslife.blogg.se

2013-05-30 @ 01:12:51
#3: Tackan

Akta er för fukt!

Samtidigt så kan man ju med tid och pengar...mycket pengar ändra på det mesta i ett hus. Men läget går aldrig att ändra!!!! Läget och platsen det är otroligt viktigt!

Bra att ni tar dit en kunnig som kan hjälpa er. På vår besiktning innan vi budade visade det sig att det var fuktfläckar i krypgrunden...oj oj alla sa backa ur. Vi tog dit kunnig som sa jo visst fläckar men tort och ok. Vi tror att det skrämde en del som skulle buda men vi körde på.
Det gick bra,

Ta massor av kort på insidan om du får!
Kram

Svar: Ja, jag är också lite rädd för fukt eftersom vi bott i en lägenhet med fuktskador och blev väldigt sjuka av det...men nu ska vi se vad snickaren säger på lördag...litar på hans bedömning..!
pcoslife.blogg.se

2013-05-30 @ 10:26:23
#4: jannica

Man ska inte träna alls när man är dålig! Farligt!

Svar: I know! Tack för påminnelsen!
pcoslife.blogg.se

2013-05-30 @ 11:23:54
#5: Eleonor

Haha oj det här är jättesvårt! Jag och min sambo flyttade till hus i augusti, det var egentligen inte mitt beslut utan det var snarare så att HAN KÖPTE ett hus och frågade om jag skulle flytta med. Jag var naturligtvis med och tittade på huset, men DÅ visste jag inte att det var SÅ seriöst mellan oss. Hihi :) Men jag tror att man bara vet när huset är rätt för en.

Svar: Tja...det låter klokt...men å andra sidan måste man ju ha PENGAR till det också! ;)
pcoslife.blogg.se

2013-06-02 @ 16:00:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: