ZtorZillen

2013-03-13
20:47:03

Små glädjeämnen på jobbet...
Idag har jag vart riktigt nere på jobbet. Eller haft huvudvärk och haft svårt att koncentrera mig och fokusera. Glädjeämnet för dagen var att träffa en somalisk ung pojk (12-13 år), som äntligen börjat reflektera kring sitt beteende i skolan..han har tidigare varit så utåtagerande och mått riktigt dåligt psykiskt...samtidigt som han inte alls tagit ansvar för sina handlingar utan har alltid skyllt på andra.
Idag berättade han att han varit i bråk med en tjej på skolan, men att han visste att det var dumt och att det inte bara var hennes fel utan det var hans fel också! (blev mycket stolt över honom att han kommit till denna insikt..även om det kanske inte låter så stort för er som läser)
Han berättade också att han lärt sig simma. Det var det största som hänt, sedan...urminnestider, han var så stolt att jag trodde han skulle spricka. Jag frågade om han simmade i badhuset. "2 gånger i veckan" sa han högt och tydligt och blev 20 cm längre då han sträckte på sig! *underbart*
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: