ZtorZillen

2013-03-05
22:55:03

Dag 123
 
 

Idag har jag varit på gruppträff.
Som idag handlade om fallgropar.
Riktigt intressant ämne. Med mig idag hade jag mor min, som resesällskap,
Det är bra med lite support så där.
Det är faktiskt förvånande, för min del, hur peppande det kan vara att bara få träffa personer som är i samma situation som en själv. Liksom möte människor på lika villkor, på något sätt.
Människor som har liknande erfarenheter, fast ändå inte.
 
Nuvarande mått (startmått)
Vikt: 89,0 kg (104,2)
BMI: 36,6 (42,8)
Fettprocent: 40,1% (45,8)
 
I alla fall så vägde jag mig ju då.
Och dagens mått var som ovan. Kanske inte jätteroliga.
Men jag är nöjd utifrån det som varit i februari, har ju varit sjuk i flera omgångar och det har ju inte alls blivit mycket träning eller vardagsmotion.
Idag pratade vi också om ursäkter.
Och jag kände mig träffad direkt.
Är det något jag kan så är det hitta ursäkter varför jag ska äta.
Det är sant!
Det är min specialitet!
Fira, sörja, tristess, trötthet, pigghet..allt..
Ja..men..nu är det bättre, faktiskt.
Under de här 123 dagarna med Itrim, har jag någonstans kommit till insikt.
På vissa plan i alla fall, inte alla.
Men just det här med kompensations-tänket. Och att straffa mig själv med mat och ha dåligt samvete..det har blivit bättre. Inte perfekt, men verkligen bättre än för 123 dagar sedan.
 
Annat:
På torsdag ska jag resa till Sundsvall med min sambo. Då ska vi vara hundfria ett par dagar...
Och bara rå om varandra och njuta. Får se hur ofta jag uppdaterar då..sakna mig inte för mycket ;)
 
BRA-iga-listan!
-Uppnått stegmålet
-Kloka matval hela dagen
-Ingen sen kvällsmat
-Gått på lunchpromenad
-Lyssnat på ljudbok och njutit
 

Kommentarer:
#1: A

Det är ju bra resultat!
Skönt med minisemester och rå om varandra.
Kram till dig

Svar: Ja, det känns som om det behövs ibland...att komma bort från allt invant!
pcoslife.blogg.se

2013-03-05 @ 23:01:35

Vägen är lika viktig som målet. Därför ska den inte vara spikrak. Viss visdom måste nötas in. Trevlig resa!

Kram, Pernilla be

2013-03-06 @ 21:24:53
#3: smulan

Jättebra att du märker att du gjort framsteg på det mentala planet också. Sånt tar ju tid, men gud vad glad man blir när man lyckas.
Hoppas ni får det mysigt i helgen!
Kram

2013-03-07 @ 12:17:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: