ZtorZillen

2013-06-18
23:06:45

Dag 228
Måste säga att det är svårare än vad jag trodde. Det här med att få ett bryt i vardagsrutinerna..nu när svägerska och bebis är på besök. I morgon kommer svärmor också. Det är liksom blandade känslor. Det har blivit NOLL träning...och det blir gärna mer fika och onyttigheter. I kväll blev det fika igen..jag hade dock köpt mig två stycken blodgrape (min favoritfrukt), så jag åt en när de andra åt mackor och muffins....åh...men det är inte helt lätt, det är mycket tankar som plågar mig just nu kring just maten.
 
 
 
Å andra sidan försöker jag att vara välförberedd och ha koll på maten så att det i alla fall inte blir ett plus på vågen, efter dessa 2 veckor med besök från Götet. Det blir lite promenader, men inte alls i samma tempo som när jag och vovve är själva. Tror att det är lätt när man är gravid eller mammaledig, att man skyller på graviditet/ammning för att äta mer och extra onyttigt. Känns så i alla fall för min svägerska. Hon tjatar också mycket på "när ska ni gifta er?"..."när ska ni bli gravida då?"..."när ska min flicka få en kusin?"....Svårt det där också. Vet liksom inte riktigt vad jag ska svara, hon vet ju att jag vill båda två...men att olika saker sätter stopp...sjukdom, ekonomi osv...
 
Har jag berättat att jag förra veckan fick en ny kollega?
Ny-exad beteendevetare. Mycket trevlig. Mycket roligt och go. Känner att det finns potential för en vänskap där! Riktigt kul. Igår sa hon att hon gillar att simma. Hon är föresten också tjock som jag då. Fast större. Typ 10 cm längre än mig, kanske runt 165 cm och ca 120-130 kg tung..eller mer? Skit samma..det är egentligen inte relevant, mer än att jag är så sjukt fascinerad över hennes icke-komplex över hur hon ser ut. Hon har visserligen dåligt självförtroende vad gäller jobbet, men vem har inte det på första jobbet efter examen? I alla fall tog jag mod till mig och frågade henne om hon ville simma med mig nästa vecka när svägerska och svärmor åkt hem. "Ja, självklart...en eller två gånger?" sa hon. "Två" sa jag. Så nu har jag två sim-dejter nästa vecka. Första gången någonsin jag har en vän att träna med! SKITKUL ska det blir, ser verkligen fram emot det. Synd att inte badhuset har öppet i helgen...men men...nästa vecka så!
 
 

Kommentarer:

Vad härligt med (kanske) en ny vän! Det är alltid roligare att göra nåt tillsammans :) Och så kanske ni inspirerar varandra! Du kanske får en egoboost och tar efter hennes kärlek till sin kropp :)

Svar: Vilken bra idé! Det är min förhoppning! :D
pcoslife.blogg.se

2013-06-19 @ 01:27:38
#2: Eleonor

Åh vad bra! Träning underlättar när man har någon att träna med :-D

Svar: Så sant som det va sagt!
pcoslife.blogg.se

2013-06-19 @ 14:14:58
#3: Tackan

Oh det är svårt när vardagen ändras, när man inte bara har sitt eget vanliga schema . Men jag tycker du är jätteduktig som försöker planera och så med maten.
Gud va roligt med nya kollegan :-) ni kanske kan hjälpa varandra du kanske kan ge henne självförtroende i jobbet och hon kan kanske ge dig lite extra glädje över din kropp.

Jag vet hur jobbigt det kan va med alla frågor. Kram

Och jag tror absolut att många , jag är ett praktexemplar , gömmer sig bakom graviditet och amning för att över och feläta. Men det finns också många som under samma period blir väldigt hälsomedvetna inte bara när det gäller kcal och rörelse utan också gifter och sånt i olika produkter.


Svar: JA! Det är också intressant...skulle vilja lära mig ALLT det där om gifter och tungmetaller i mat, det har min svägerska 100% koll på..det är som du säger...dela gärna med dig lite på bloggen om det...tycker det är riktigt intressant!
pcoslife.blogg.se

2013-06-19 @ 21:48:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: