ZtorZillen

2013-07-04
20:41:22

Filtrera vatten
 
 
Jag är ju lite fixerad vid det här med hälsa på olika plan...
Bland annat är ju en av mina rädslor att få bröstcancer, varför jag nu använder min saltsten istället för deo, då den "släpper" lös svetten och inte täpper till. Vilket då vissa menar på ökar risken för bröstcancer då svetten måste ta vägen någonstans..
I alla fall. Sedan vi flyttade från Norrland har min nästa fixering varit vatten.
Vårt kranvatten smakar metall. "Hemma i norrland" var det alltid fräscht och vi köpte aldrig bubbelvatten på flaska, vilket vi överkonsumerar nu....
Har läst på lite om det här med vatten och vad smaken kan "betyda".
När jag har forskat runt kring det här så har jag lärt mig massor.
Bland annat att det är mycket tungmetaller, kvicksilver, klor, kalk och läkemedelsrester kvar i vårt dagliga kranvatten...vilket fick mig att noja mer...
Så jag läste på mer kring just detta med läkemedelsresterna, där det bland annat finns forskare som tror att vår allmänstatus, speciellt inom fertilitet skulle se annorlunda ut om vi alla hade någon form av vattenfilter.
Då blir ju frågan:
Vad ska man ha för filter?
Jag menar...i liten dos kanske vi behöver vissa av dessa ämnen som i en lekmans öron låter som farligt?
Eller?
Det heter ju att vi har bland världens bästa vatten...
Men stämmer det helt?
Just det här med läkemedelsresterna oroar mig. Jag har ju läst om fiskarna som utvecklar två kön på grund av för mycket p-piller rester i våra sjöar. Inte för att jag är rädd för att jag en dag vaknar upp med en penis...
Även om det sannerligen hade varit riktigt skrämmande..
Utan mer...att vi/jag går runt å dricker massvis med vatten, och att det kanske påverkar min fertilitet?
Att jag skulle hjälpa mig själv genom att köpa ett litet filter...
Att jag skulle leva längre och friskare med ett litet filter.
Å andra sidan kanske det filtrerar bort nödvändiga saker?
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: