ZtorZillen

2013-07-11
00:04:00

Davidsstjärnor
"Enligt en gammal israelisk legend skulle den så kallade Papperspojken få liv om natten.
Han kom med mörkret och skydde inga medel när han rövade bort sina offer.
Nu för tiden är det nästan ingen som minns myten om Papperspojken, men så skjuts en förskolelärare på Judiska Församlingen i Stockholm till döds inför barn och föräldrar.
Bara timmar senare försvinner två judiska pojkar på väg till sin tennisträning. Ett häftigt snöoväder rasar i Stockholm och spåren efter den skyldige är få.
Fredrika Bergman och Alex Recht ställs inför en av sina svåraste utmaningar när de dras in i jakten på en mördare som framstår som lika skoningslös som effektiv. Spåren i utredningen är många, men samtliga leder utredarna till en och samma plats: Israel. Och upprepade gånger nämns den så kallade Papperspojken. Men vem är han egentligen? Kan han ha fått liv och börjat söka efter nya offer?"
 
 
Jag säger ju detta varje gång; men jag måste börja läsa mera! Det är ju så givande!
Denna bok var lite annorlunda. Jag har ju kommit in i en period där jag inte är så förjust i "vanliga deckare", utan vill ha något som är lite mer "exotiskt" eller så. Något extra.
Denna bok ger mig det. Det var lite SÄPO, lite säkerhetspolis i Israel..lite myter blandat med vanlig Stockholmsvardag 2012.
Spännande och intressant...frustrerande också! Men nu säger jag inget mer, då kommer jag bara råka avslöja slutet!
På återläsande!
 

Kommentarer:

Den författaren är riktigt bra, har läst några av henne tidigare. Den här verkar också väldigt väldigt bra!

Svar: Jaså? Va intressant, ska kolla vilka mer hon har skrivit!
pcoslife.blogg.se

2013-07-12 @ 15:12:00
#2: SusLotus

Låter som spännande sommarläsning!

:)

Svar: Kan rekommendera den! :D
pcoslife.blogg.se

2013-07-12 @ 21:00:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: