ZtorZillen

2013-07-31
19:09:42

Dag 271
Supersugen på tacos. Mest...är jag nog sugen på tacobrödet...men i alla fall. Sambon var snabb på att haka på, dock blev det utan tacobröd.
Det blev en egen variant av nyttig-tacos, och onsdags mys framför TV:n.
Tacosåsen blev; passerade tomater kryddad med lite vitlökspulver och oregano.
 
 
Guacamole var ju lätt att göra en ekologisk variant av. Det blev lite egenodlad chili och sedan en gnutta himalaya salt och två ekologisk avokados..
Som tacoskal/bröd använde vi spetskål.
Inte så dumt, va?
Lätt att jag blev imponerad av min och sambons kreativitet.
Det blir lättare när man är två. Han kom på "tacosåsen" och jag spetskålen.
Kreativiteten flödar! Och mätta blev vi. Gott var det också.
 

Kommentarer:
#1: Eleonor

Låter gott också! Önskar att jag hade en man som är kreativ i köket också, om han ändå bara ville så skulle det ju faktiskt underlätta!

Svar: Sambon min är faktiskt underbar på det sättet, han gillar att laga mat!
pcoslife.blogg.se

2013-08-01 @ 12:21:14
#2: Lena

Kanske skall tillägga att det jag har under räkorna är Valio's Mat- och bakkvarg (0,3% fett) med tzatsikikryddor. Min livräddare, äter den kvargen till ALLT.

Svar: Aha! Tyvärr äter jag ju inga mjölkprodukter just nu...
pcoslife.blogg.se

2013-08-05 @ 11:45:04
#3: Lena

Jaha, vart tog mitt första inlägg vägen nu då? Trodde det försvann för att det skulle granskas... men det andra kom upp. Då får jag väl skriva det första igen:

Ett tips istället för spetskål: Cosmopolitan-sallad! Jättegod och naturligt "båtformad". Jag använder den till tacos, räkor och tonfiskröra, bara för att nämna några.

http://3.bp.blogspot.com/-urZYHp1ujfI/UPJ3sGmWbcI/AAAAAAAAcDg/tpAs-nGMuoE/s1600/IMG_5743.JPG

2013-08-05 @ 11:46:49
#4: Lena

Nä, nu försvann det igen. Blir tokig... Hör av dig om ingen finns så får jag skriva igen.

2013-08-05 @ 11:47:18
#5: Lena

Nu "bombar" jag dig... Men det är kanske länken som inte gillas. Det jag vill tipsa om är i alla fall Cosmopolitansallad...

Svar: Det markerades som spam eftersom du skrev samma inlägg två gånger ;)
pcoslife.blogg.se

2013-08-05 @ 11:49:35
#6: Lena

Men du kan ju testa Cosmopolitan ändå :-)

Svar: Finns det å köpa i vanliga mataffärer? Ska hålla ögonen öppna!
pcoslife.blogg.se

2013-08-06 @ 09:00:49
#7: Lena

Kolla. Min ICA Maxi har det, någon annan stans har jag inte letat... Eller be dem ta in :)

2013-08-06 @ 10:48:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: