ZtorZillen

2013-01-21
19:57:00

Dag 80 Kramens dag
Idag skulle jag träffa en hormonexpert. Det var grejen. Det jag lite "hängt upp" min brist på motivation på..."om jag bara klarar det till den 21:a januari, då får jag veta mera..då kommer testresultaten".
 
Jo..då kom den. Dagen "d". Den 21:a. Vad händer? På morgonen ringer en sköterska och avbokar mötet..Herr doktorn är sjuk. JAHAPP! Det var det. Ingen ny tid. Nu får jag avvakta igen, och hon kunde inte hjälpa mig med en ny tid. Inte hennes fel jag vet. Spontant grät jag. All energi bara gick ur mig. Jag vill vara glad och pepp. Liksom: "det löser sig". Men det bara känns som om en enda stor väntan. Så där och då bestämde jag mig: NU ska jag fanimej ÄTA och det rejält. Arg satte jag på mig ytterkläderna och skulle lämna kontoret när jag möts av en kollega som bara kastar sig i min famn. "Oj?" sa jag.
"Det är kramens dag idag" sa hon. "Tack!" sa jag. Gick ut i snövädret med ett mycket lättare hjärta och en känsla av det-är-inte-värt-det (att tröstäta alltså). Jag ringde till min far som peppade mig ytterligare, sedan knatade jag över stan och gick för att ta en kaffe med en annan kollega som jobbar på stan. Hon åt sin frukost och jag drack min choklad shake. Inga problem. Jag har gått ner 14 kilo på 80 dagar. Jag är värd mer än att hetsäta eller tröstäta. Inga problem. Jag dricker min shake och njuter.
 
 
Tänk vad en kram kan göra betydelse.
Hon gjorde verkligen min dag. Och nu ska jag äta dagens sista mål. Tror att jag lyxar till det med något varmt mål. Kanske lite pasta..eller en kall nyponsoppa..?
 
Trevlig kväll och glöm nu inte vad jag lärde mig idag:
Kramens betydelse! Du vet aldrig hur viktig den är för den som mottar den, men en liten kram kan göra JÄTTESTOR skillnad!
 
Tack, N, för kramen!

Kommentarer:
#1: alexandra

förstår att väntan är jobbig( är själv sjukt otålig), du e duktig som kämpar.... tänk 14kilo, det är typ 3 klädstorlekar ;)...wiiiii!!!!

Svar: Yupps...det är det! Tack, Alexandra!
pcoslife.blogg.se

2013-01-21 @ 21:48:24
#2: J.

Du är jätteduktig och stark som kämpar! Starkt gjort.

Svar: Tack så mycket!
pcoslife.blogg.se

2013-01-21 @ 22:48:19
#3: A

Jätteduktiga du!!!!
Här får du en kram av mig oxå!

Svar: Det samma till dig!
pcoslife.blogg.se

2013-01-21 @ 22:50:11
#4: Lena

Jag fick inte en enda kram igår :( Skickar en virtuell till dig :)

Du kämpar något otroligt. Jag vet hur det är, fast när jag gick på Xtravaganza fanns bara soppor. Inga måltider. Bra jobbat!!

Svar: *kramar tillbaka* Tack för kramen!
pcoslife.blogg.se

2013-01-22 @ 06:31:48

Så sant - du är värd mer än att hetsäta! Kram

Svar: Ja, det är jag! Tack!
pcoslife.blogg.se

2013-01-22 @ 23:17:22

Vilken jäkla vinst! Jag ryser!

2013-01-27 @ 17:45:56

Jo, ...nu så här i efterhand kan man se det så här: Uteblivet sjukhus besök gjorde att du höll på att falla tillbaka. Du var på väg, men klarade dig. Se det som att den dagen bjöd på ett test, som du växte i enormt mycket! Det hade inte hänt, om sjukhus besöket blivit av... (en hint om att se det positiva i det negativa) Kram till härliga Du!

2013-01-27 @ 17:48:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: