ZtorZillen

2013-01-14
22:51:09

Dag 73
 
Dagen idag har innehållit en del stress av olika sort.
Mycket jobb, men också lite privat. Har tränat lite idag. Ätit rätt, druckit 2 liter.
Gått 10 000 steg.
Funderade på detta med själsligt välmående och kom fram till att jag ska skaffa mig ett radband.
Eller ett buddhistiskt radband, som stöd i meditationen.
Jag gillar tanken på att upprepa sitt mantra 108 gånger och sedan avsluta sin meditation...
Jag tror att det är riktigt mäktigt.
Har bett min kusin som tågluffar i Asien att köpa ett till mig nu när de är i Thailand.
Läser ju som jag nämnt tidigare Munken som sålde sin ferrari.
Och är riktigt inspirerad av att göra en hel del förändringar i mitt liv.
Försöka leva mer här och nu och inte tänka så mycket i "om ett år", "på semestern ska jag...", "när jag gått ner i vikt..", "när jag fyllt 30 år.." eller "om jag bara får fast jobb så..."
 
Nej, sådana tankar ska jag försöka bli av med.
Nu är det NU som gäller!
Så det så!

Kommentarer:

Bra tänk! Här och nu. Alltid.

Kram, Pernilla be

2013-01-15 @ 20:02:13

Leva i nuet är bra saker ;-)

Svar: Eller hur!? Gäller bara att praktisera det också!
pcoslife.blogg.se

2013-01-16 @ 22:36:13

Japp, just det det är GÖRA är bland det svåraste som finns..

Svar: TYVÄRR!
pcoslife.blogg.se

2013-01-16 @ 23:28:55

The time is now

2013-01-18 @ 22:02:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: