ZtorZillen

2013-02-27
22:05:11

Dag 117
 Yes!
Hej och välkommen till en go kväll! Idag är jag på topp. Eller humöret i alla fall.
Har just avslutat ett 25 minuterspass i form av styrketräning! Heja mig! Det gick väl inte kanon, det kan jag inte påstå. Men det blev av i alla fall och kroppen känns okej efteråt. Förkylningen är kvar i kroppen, så kör ingen konditionsträning än, men känner att jag vill röra på mig så lågintensiv träning kan nog gå bra, tror jag.
 
 
Har också varit på en 40 minuters promenad med vovve och sambo nu på kvällen, som nedvarvning innan en underbar dusch. Det satt fint när man kom hem. Här hemma är det lite mildare på kvällen än det varit på mycket länge, så då passar vi på att gå på promenad hela familjen tillsammans. Riktigt trevligt faktiskt.
Annars har Itrim-dagen varit liksom j*kla bra.
Nått mitt vatten-mål: 1,5 liter (dricker mindre nu när jag även äter mat)
Nått steg-målet: 7000 steg (allt ovan är en bonus, just nu!)
Mat-målet: godkänt, kunde dock ätit mer grönsaker. Men godkänt.
Dagens må-bra faktor är rätt hög.
 
Jag och min chef har planerat den närmaste tiden på jobbet. Är så glad att jag har en bra chef!
Har erbjudit mig att jobba lite på lördag, då sambon ska jobba dygn. Kravet från min sida va att jag får ta med mig vovven och att jag får kompensation i ledighet. Det var ok med henne, hon skulle dock kolla upp om jag kan ta med mig hunden. Vore rätt skönt..och det gör mig inget att jobba en dag på helgen då jag ändå inte har sambon hemma. Speciellt om Samson får följa med!
Med andra ord är stress-nivån lägre idag.
Mycket skönt!

Kommentarer:
#1: A

Så skönt att höra!
Bästa du!

2013-02-27 @ 22:40:18
#2: Tackan

Mysigt med hund på jobbet, synd med allergier och så, det skulle nog va bra för mångas mentala hälsa om de fick följa med. :-)

Jag läser dig varje dag och inspireras av dig. Känner hur jag laddar batterierna inför att ta tag i mina plus kg, inte än men snart :-)

Svar: Det tror jag med...det sägs ju att det utsöndrar samma hormon när man klappar en hund som när man kramas eller när man ammar!
pcoslife.blogg.se

2013-03-01 @ 07:58:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: