ZtorZillen

2013-02-20
13:13:16

Dag 110
Min kloka mamma brukar säga att det är viktigt att man sköter om sig själv när man mår dåligt eller är sjuk, för att då mår man bättre sen...liksom tänka speciellt på utseendet för att må bättre och sedan gör man det, mår lite bättre alltså.
Så det är mitt mission idag. Att bry mig lite mer om hur jag ser ut, för att känna mig lite piggare och fräschare...kanske är det det jag behöver för att orka gå till jobbet i morgon?
 
Ute är det bara slask och trist..men...jag tar mig ut för att gå med lillgrabben. Hundar är ju bra på det sättet (och dåliga)...de MÅSTE ut, varje dag..oavsett väder och vind.
 
 
Matdagen ser bra ut just nu. Började med frukost a la Itrim-måltidsersättning. Och ska äta mat snart igen till lunch.
Sedan är det Itrim-mat igen och sedan vanlig mat igen.
Nu kör jag 2-2, två måltidsersättningar och två vanliga måltider/mellanmål.
 
 
Vad gäller vikten, så vägde jag mig igår..även om jag då inte va på Itrim.
88,6 kg stannade vågen på.
Kanske inte direkt någon höjdare...men men..det rör på sig...
Och jag är i alla fall på 80-talet nu!
Och jag har "bara" gått upp 0,1 kg sedan senaste vägningen (för 8 dagar sedan).
Snart så är jag frisk..tills dess ska jag pyssla om mig själv, titta på deckare och sticka lite..

Kommentar:

Gumman, jag pendlar upp och ner 0.1-0.8 kilo på en dag beroende på hur vätska och mat balanseras i kroppen. 0,1 kilo is nothin.. (eller hur det stavas..haha)

Svar: Nej, jag vet...!
pcoslife.blogg.se

2013-03-11 @ 09:33:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: