ZtorZillen

2013-08-21
21:26:42

Recept-tips
Nu är jag ju verkligen ingen recept-fantast..eller ett matgeni...trots ätstörning och matfixering...det har i mitt tidigare liv mer varit en fixering vid att äta mycket...och i mitt nuvarande liv (kors i taket), så är det mer fokus på smak och kvalitet! Vem hade kunnat ana detta för ett år sedan, eller två?
 
I alla fall!
Idag har jag utmanat mig själv och testat att göra lite rawfood på sådana ingredienser som är OK när man går på Antons detox.
 
 
Eftersom min kamera fortfarande inte samarbetar med min nya dator lånade jag bilden från receptmakaren själv. Klicka på bilden för att komma till receptet!
Det är en slags cashewnöts gräddfil...kan man säga. Min blev dock inte så bra som den på bilden ovan.
Min blev lite brunare...och kornigare, förmodligen mixade jag den för kort tid...bättre lycka nästa gång!
 
I morgon ska jag testa och använda den i matlagning! Verkade inte helt illa! Provsmakade och den smakade ok.
Hoppas nu bara att sambo godkänner den, när han kommer hem från skolan!
Det jag saknar med detoxen är nog mest gräddfil, fil och cream fraiche...
Så med denna nya mix kanske det behovet kan bli tillgodosett?

Kommentarer:
#1: Tackan

Hm hur kan nötter bli vit smet? Var det bra?

Svar: Nja...tror att jag gjorde fel..blev mycket smak av äppelcidervinäger..
pcoslife.blogg.se

2013-08-22 @ 08:03:02
#2: SusLotus

Låter iallafall väldigt gott. Men jag undrar också hur det kan bli helt vitt... Ska kolla länken.

Ha en bra dag!
Sussie

Svar: Har faktiskt ingen aning! Men det blev en väldig smak av äppelcidervinäger...kanske gjorde något fel....
pcoslife.blogg.se

2013-08-22 @ 12:19:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: