ZtorZillen

2013-08-03
00:39:00

Kains bok
 
Ännu en bok klar!
Denna var en riktigt bra bok. Lite fantasy-aktig. Och till och med sambon gillade den. Han är ju inte så förtjust i andra böcker än fantasy. Har kollat lite på bokus ang boken! Evas bok har jag ju också läst, men gillade Kains bok mer. Man får följa denna unga man och hans svåra samvetskval efter att ha dödat sin bror. Man får också en inblick i en mer komplex man än just de andra han är uppväxt med, som Adam, Eva och Abel. Riktigt intressant och tilltalande version av Kain än den Bibeln erbjuder...
 
Bokens Kain är vuxen och lever tillsammans med sin familj. När hans hustru Lea ska föda deras barn överger han dem. Barnet väcker starka känslor som han har svårt att hantera. Han ger sig av för att söka Paradiset och de "ordlösa" som hans mor berättat om. Han finner dem och mötet blir mycket dramatiskt. Kains bok är andra delen i trilogin Paradisets barn. Marie Richardson har läst in även den första, Evas bok.

Kommentar:

ÅH! Den boken!! Så jäkla bra, snubblade över den när jag var 17 tror jag, vann i en tävling. Sen sträckläste jag alla böcker med Marianne Fredriksson jag kunde lägga fingrarna på. Älskade dom och framförallt just denna, för som du säger man får en helt annan inblick i människorna bakom namnen. Noas ark & Maria Magdalena tyckte jag väldigt mycket om också, vad jag minns. Det var ju ett tag sen jag var 17 år ;) mvh gamla tanten.
Kram & ha en fin helg!

Svar: Åh, tack för tipsen Helen!!! Ska kolla upp det!
pcoslife.blogg.se

2013-08-04 @ 02:47:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: