ZtorZillen

2013-04-18
09:54:42

Minidrivhus
Jag har fått detta minidrivhus av min mamma å pappa. Tanken är att jag ska sätta lite frön i dessa och driva upp dem för att sedan omplantera dem i små krukor.
 
Vi köpte torvbriketter också för att ytterligare öka chanserna för att det ska ta sig.
Jag har satt tomat-, basilika, oregano, chili och dadlar!
Spännande va?
Nu hoppas jag att det tar sig snart så att jag kan fotografera framstegen.
Mamma satte ruccola...och det har redan tagit sig..!
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Anneli

Bra påminnelse - brukar alltid pilla ner några squashfrön så här års. Dags att göra det om jag vill äta squasch fyra gånger om dagen någon gång i början av augusti ungefär :)

Svar: Squash!?! Måste man ha ett växthus för att det ska fungera? Låter supergott!
pcoslife.blogg.se

2013-04-18 @ 13:03:56
#2: jannica

Spännande :D

2013-04-18 @ 22:09:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: