ZtorZillen

2013-04-26
05:05:00

Evas bok
 
"En av hennes söner har just dödat den andre, Eva är förblindad av ilska och sorg.
För att förstå vad som egentligen hände följer hon sina egna spår bakåt. Hon vandrar tillbaka till paradiset."
 
Det var länge sedan jag skrev om någon bok...detta är den senaste i raden av böcker som jag lyssnat på.
Faktiskt imponerade den på mig. Den är lite äldre, så de flesta har väl läst den antar jag..i alla fall enligt det jag läst på nätet innan jag började lyssna på denna.
Denna handlar i alla fall om Eva. Ni vet, Adams fru.
Rätt rolig och intressant tvist på Bibel-karaktärernas leverne. Sorglig också.
Jag gillade den i alla fall. Jag har förstått att Marianne har skrivit om flera böcker om personer kända från Bibeln.
Så nu ska jag snart läsa eller lyssna på flera böcker i denna serie.
Med andra ord; en bok jag varmt rekommenderar. Lite annorlunda tolkningar och lite spännande så där!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: