ZtorZillen

2013-04-23
20:43:10

Dag 172
 
Promenerande står på schemat idag. Samson och jag är ensamma hemma. Jag var idag åter på jobbet, efter att under gårdagen vara sjukskriven. Pysslat lite med mina plantor...är jätteglad över att det tar sig. Tro det eller ej, men det skänker glädje och liksom ro i kroppen, på något obeskrivligt sätt. Kanske är det detta jag ska ägna mer fritid åt? Att så...? Jag är lite nyfiken på att sätta bonsai-frön också...men vi får se...kanske ska jag under helgen åka och köpa mig lite fler orkidéer..vi har ju det inte så fett just nu, ekonomiskt...men tror att det skulle vara bra att unna sig en blomma eller två!
Måste köpa mer vitmossa, då mina orkidéer på jobbet mår lite dåligt och behöver omplanteras...då de har fått skrumpna blad..igen! Det är två små orkidéer som egentligen varit nära döden, sedan jag fick dem..för flera år sedan...hm..
Kolla på löken! Det tar sig verkligen!
 

Kommentarer:
#1: jannica

Är roligt med växter :)

Svar: Ja...det är det!
pcoslife.blogg.se

2013-04-23 @ 22:23:00
#2: A

Gröna fingrar ser jag :-)
Kram

Svar: Ibland ;)
pcoslife.blogg.se

2013-04-23 @ 22:48:11
#3: Anneli

När du använder vitmossa - skulle man kunna plocka den själv ute, tror du? Och för säkerhets skull - det är vitmossa du menar och inte ren- eller fönsterlav som man brukar använda i ljusstakarna till jul?

Svar: Ja, varför inte? Huvudsaken är väl att det är vitmossa, det ska INTE vara renlav...! Utan riktig vitmossa! Det är läkande för orkidéer!
pcoslife.blogg.se

2013-04-23 @ 23:32:28
#4: Tackan

Det är rogivande när det växer. Unna dig en blomma du

Svar: Ja, det ska jag faktiskt göra!
pcoslife.blogg.se

2013-04-24 @ 09:14:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: