ZtorZillen

2012-09-15
22:41:30

Hos mamma å pappa
I går åkte vi till min mor och far. Fick nyckeln till vårat nya hem, som vi ska flytta in i nästa vecka. Hade med oss en hel del saker också. Vem kunde ana att en ZtorZill och hennes sambo, hade så mycket prylar? Det är ju otroligt vad man samlar på sig...känns liksom inte riktigt klokt...
 
Så nu är vi hos mor och far. Vi åker tillbaka till norrland i morgon.
Sedan ska jag jobba måndag och tisdag. Sedan är det flytt!
 
En av mina farhågor när jag är på resande fot är sockersuget.
Sockersuget och det där pirrandet i kroppen som blir av att man kör bil länge.
65 mil. Med släp. Det tär.
Socker är lätt att ta till när man är trött och seg.
Det fungerar ju liksom.
Det är ingen ursäkt, men det är ett faktum.
Jag erkänner, det blir en del dåliga beslut längs vägarna.
Men jag och sambon ska ha en "vit" månad, sedan, när vi flyttat. Vi börjar på torsdag.
Fokus på att hålla kosten bättre. Inga snabba kolhydrater för att få den där snabba effekten...
 
På återseende!
 

Kommentarer:
#1: Linda

Jag tycker ändå det låter som en bra plan. Sätt igång när ni har landat så kommer det säkert kännas bra igen! Och som du säger, ingen bra idé att sitta med abstinens och helskotta hela den långa resan =O

2012-09-16 @ 00:33:19

Det är nåt som jag alltid ser fram emot på road trips, gottsakerna :) Tyvärr. Men samtidigt är det ju balansen...den eviga balansen!

2012-09-16 @ 02:13:31
#3: Emma

Hoppas allt går bra och ni kommer trivas på nya stället.
Sätt igång med er månad när ni är på plats ska bli roligt att hänga med och ser hur det går.
Jag börjar själv min långa viltresa imorgon

2012-09-16 @ 05:06:51

Frukt, Zilliz och vatten flaska. Vatten mättar och likaså frukt. Gör en liten bag med era favoriter. Sedan finns det ju godis med väldigt lite kalorier, om man vill ha något att "plocka med". Ät ordentlig frukost, stanna och ät en bra lunch och ha med ett mellanmål, då kommer du inte bli sugen utan hålla dig mätt och blodsockret under kontroll.

Bara för att ni brukar falla för sötsuget när ni är ute & åker, betyder det inte att ni gör det denna gång. Det handlar om att hitta ett substitut. Vi har ju en stark förmåga att göra som vi alltid har gjort, oavsett om det är bra eller dåligt för oss.

Heja!!!!

Svar: YES! Tack för tipsen, vi ska förbereda oss inför onsdagen med vår favoritfrukter..kanske lite melon också ;)
pcoslife.blogg.se

2012-09-16 @ 09:38:37

Melon är toppen! Vattenmelon mättar dessutom väldigt bra :)

Svar: ÄLSKAR vattenmelon! Min favorit, alla kategorier ;)
pcoslife.blogg.se

2012-09-17 @ 05:42:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: