ZtorZillen

2012-10-06
20:23:00

Läxa
Jag har ju tidigare berättat om min sensei. Malin-Charlotta.
Hon gav mig en läxa, eller flera, till idag.

Bland annat var det att jag skulle fundera över hur jag och min sambo vill göra istället för att fika en gång i veckan efter jobbet. Det är en tradition vi haft i Norrland. Att vi en gång i veckan har gått ut tillsammans och tagit oss en kaffe. Jag har funderat på detta ganska mycket och verkligen stört mig på att det inte finns ett café i denna lilla ort.
 
Men..sedan sa då, min kloka sensei, att jag kunde välja att se detta som en start på en ny tradition. Jag gillade det och sedan dess har jag börjat fundera kring vad JAG vill. Vad vill jag göra lite speciellt med min sambo?
 
1. Jag vill börja cykla igen. Det var en sådan frihetskänsla att cykla med min bror och Samson, som vi gjorde förra helgen. Det var så skönt och jag blev så glad. Detta kan vara ett alternativ till fikat, att jag, sambo och Samson cyklar en liten tur varje vecka.
 
2. Jag vill fortsätta springa ute. Det är så svårt. Mina hjärnspöken kommer på alla möjliga ursäkter och det är verkligen så att min kropp och hjärna skapar symptom som skulle kunna ursäkta detta, jag får helt plötsligt ont i vaden eller i huvudet eller så. Jag vill verkligen fortsätta, men behöver någon som hjälper mig. Kanske vill min sambo fortsätta att springa med mig?
 
3. Meditation. Att meditera tillsammans gör vi ibland på kvällen, jag och sambon. Han säger att han gillar det mer och mer för varje gång vi gör det, så det är något jag vill fortsätta med och kanske så att det blir mer regelbundet.
 
4. Gå en promenad tillsammans med Samson. Även om det inte bara blir jag och Sambon, så är det ändå lite mer mysigt och ett avbrott i vardagen, något vi inte gör varje dag tillsammans.
 
5. Laga mat tillsammans. Detta gjorde vi mycket tillsammans när vi va nykära. Hehe. Det var ju ett tag sedan. Men det är verkligen kul att göra något tillsammans i köket. Och vi båda gillar att laga ny mat.
 

Kommentarer:
#1: alexandra

det är ju mkt bättre alternativ än att fika tycker jag :) skulle vilja ha någon typ av meditation med min kille, kanske yoga :)

2012-10-06 @ 21:18:53
#2: Anneli

He he - den där bilden vet jag exakt var den är tagen! Gick 7an-9an och gymnasiet i den där staden. Att du nu skryter om kaffet där gör ju att jag måste ta mig en tur hemåt någon gång för en fika :)

Svar: Ja, va roligt! Det är ju en väldigt typisk bild för den staden ;)
pcoslife.blogg.se

2012-10-07 @ 01:02:46

Jättefina ideer tycker jag, Zilliz! De kommer verkligen från hjärtat. Nu har du massa härliga saker att VÄLJA mellan när ni ska göra något tillsammans och det gör det hela både roligare och mer kreativt. Att inte alltid göra likadant tränar även vårt flexibla system. Det innebär att när saker inte blir som vi tänkt oss, hittar vi lättare en ny lösning än att vi hänger upp oss på det som inte blev bra.

2012-10-09 @ 12:47:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: