ZtorZillen

2012-10-09
18:14:04

Läkartid
Så, tack för ert stöd.
 
Jag ringde min nya vårdcentral igår. Berättade min problematik och beskrev att jag varit utredd både på medicin och på gyn i min gamla stad. Berättade att jag behöver hjälp med min övervikt. Beskrev min längtan efter att bli mamma..kvinnan i receptionen var mycket förstående och jag fick redan en tid för läkarbesök nästa vecka.
 
Ringde också min gamla stad. Berättade samma sak igen. Förklarade att jag nu flyttat. Att jag vill ha mina journaler och att jag även vill att de skriver ett brev om att jag fått remiss till dietist och att jag nu ett år senare inte blivit erbjuden någon tid. Jag skulle inte få mina journaler, de skickar dem till nya vårdcentralen...de skulle också hjälpa till att skriva ett brev som beskrev min "resa" hos dem. Blev mycket positivt överraskad över bemötandet...! Nu ser jag med spänning fram emot vad som kommer hända nästa vecka!

Kommentarer:
#1: Anneli

Håller tummarna att det fortsätter i samma goda anda!

Svar: Det tackar jag för!
pcoslife.blogg.se

2012-10-09 @ 20:03:14
#2: alexandra

hoppass du får bra hjälp :)

Svar: Tack, Alexandra...det hoppas jag med!
pcoslife.blogg.se

2012-10-09 @ 20:10:27
#3: Anna

Hoppas på en nystart för dig, med bättre bemötande den här gången!

Svar: Tack, Anna!
pcoslife.blogg.se

2012-10-09 @ 20:31:35

Du ser! Vad bra det blev <3

Glädje!!!!!

2012-10-12 @ 21:04:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: