ZtorZillen

2012-11-06
19:00:29

Överraskad
 
Träningen igår blev av.
Det var sjukt roligt, och jag är stolt över mig själv som tog tag i det och faktiskt gick.
Samson älskade träningen...det var tre andra hundar där, allt gick bra. Vi tränade lite hantering och jag fick röra hans öron, mun och ansikte, inga problem! SÅÅÅÅ stolt och överraskad. Sedan tränade vi kamplek, det gick också förvånansvärt bra och han högg inte alls mot mina armar som han brukar. Tränarna sa att jag var spänd när jag hanterade honom och att det hördes på min röst när jag berömde honom. Jag vet inte, jag kände mig inte alls spänd då. Däremot när vi kampade. Då var jag lite nervös att han skulle bli så upptriggad att han skulle hugga mig, men det gjorde han inte. Allt gick bra och kvällen avslutades med en trött och imponerad matte och en trött och blöt hund (det regnade).
 

Kommentarer:

Åh vad härligt att läsa! Det behövde ni, Du & Samson <3. Fortsätt gå!!

Svar: I will!
pcoslife.blogg.se

2012-11-06 @ 20:22:40
#2: smulan

Vad kul att det gick bra, hoppas du kan ha nytta av nåt av mina tips. Man kan vara spänd i sin träning med sin hund utan att man direkt märker av det. Men hundar är så otroligt bra på att märka minsta lilla skillnad. Min hund tex när han var bara 6 månader läste av mig som en öppen bok. Vi skulle på marknad en gång och en parkeringsvakt var väldigt otrevlig när jag frågade efter handikapp parkering. Jag svor lite och var irriterad. sen när vi väl parkerat och klivit ur med vovven var han helt omöjlig. Jag visste inte vad et berodde på för han brukade vara lugn. Blev lite frustrerar i några ögonblick innan jag insåg att han måste känna av min inre spänning. Jag tog ett djupt andetag och bestämde mig för att den där eländiga vakten inte skulle få förstöra dagen. När jag kände hur jag slappnade av så blev vovven cool lugn. Han blev sitt vanliga jag. Förändringen var så drastisk. Kan vara bra att ha det med i åtanke i sitt umgänge med hund. En annan sak är att man inte tar ut problemen i förskott. Det gör aldrig hunden. Man hanterar nuet så att säga.
Hoppas ni får roligt på nästa kurs också:)
Är det jobbigt med pälsvård på en sån vovve nu på hösten/vintern? Jag träffade aldrig på en sån hund när jag jobbade på hundsalong:) Men söt är han!
Kram

Svar: Nja, pälsen släpar ju in en del...oavsett årstid :( Tyvärr. Men just nu håller han på å få dreads..så det är lite jobbigt med pälsvården just nu!
pcoslife.blogg.se

2012-11-06 @ 21:00:03
#3: Jenny

Vad underbart att ni jobbar för att få hundarna trygga och vilja bli hanterade! Vår älskade lilla soffpotatis njuter av allt sort pyssel (med undantag för tandborstning, men det är helt nödvändigt på en Cavalier King Charles - har redan fått söva henne en gång för tandstensborttagning ;( Hade Airdaleterriers för många år sedan - en superlydig och gosig, den andra tog vi från kenneln som 1-årig fd foderhund. Henne var det riktigt synd om , så osäker - alltid med svansen mellan benen. På 9 månader kom vi till att hon lyfte den när hon kom utomhus...

Svar: Åh...men det gäller att vara envis då, som ni var...till slut kommer det!
pcoslife.blogg.se

2012-11-06 @ 21:57:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: