ZtorZillen

2012-11-07
20:27:22

Dag 5- fusk...
Tja...ja...som ni kan utläsa av rubriken så har jag gjort ett avsteg i dieten. DOCK inte kalori-mässigt ska ni veta! Nejdå. Det blev så att nu till mitt sista mål idag, valde jag att äta två ägg istället för att ta ännu en soppa. Det kanske inte är det mest optimala, men ägg är nyttigt och hur mycket kan det påverka? Tja.
 
I övrigt är det bra med mig. Fryser fortfarande en heldel, men i övrigt mår jag bra. Jag har nog kommit in i ketos nu, för min andedräkt är inte trevlig. Har därför borstat tänderna en extra gång idag. Vattenkonsumtionen går bra och 2 liter vatten är intaget plus lite till, samt en kopp kaffe.
 
Testade att äta gröten idag med kardemumma på. Det var helt utsökt och faktiskt den bästa måltiden hittills sedan jag började med detta, för nu fem dagar sedan. Konstigt nog känner jag mig pigg, rent mentalt. Och mår också bra, mentalt. MEN mina muskler känns liksom "matta", så som de kan göra efter ett riktigt dunderpass. Har ännu inte tränat något, vilket Itrim förespråkar att man ska göra. I faktaboken står det minst 2 ggr/vecka ombytt motion. Jag får skylla på förkylningen. Den är för övrigt också bättre, har fortfarande ont i halsen och svårt att andas från näsan..men idag har jag, större delen av dagen, faktiskt kännt olika lukter och dofter. Så det är riktigt kul!
Med motivationen är det väl just nu sisådär...är less på att bara äta flytande föda. Men tänkte väga mig i morgon och även kolla midjemåttet. Det känns i alla fall som om jag är mindre svullen om magen..så som jag lätt blir av kolhydrater. Vet inte om jag tidigare redovisat alla värden som kollades på mig när jag var på hälsoanalysen?
I morgon ska jag till Itrim igen. Denna gång är det konditionstest som gäller. Känns inget kul alls, känner mig väldigt "seg" i musklerna och förväntar mig inga jättebra resultat..å andra sidan, vad gör det? Tanken är ju att jag ska förändra resultaten till det bättre?!

Kommentarer:
#1: Lena

Hoppas du klarar av att inte börja fuska hela tiden... Jag gick ju på pulver i många olika omgångar. Första 4 månader utan en smula fusk. Sen bröt jag för jul och sen sket det sig. Varenda gång jag började så gjorde jag som du, tog något litet som inte påverkade kalorierna eller ketosen, men det stannade inte vid det. Det blev mer och mer och jag klarade inte av det helt enkelt. Så från egen erfarenhet säger jag: fuska inte! De 4 månaderna jag körde helt rent var otroligt enkla, när jag väl kommit förbi den första veckan. Sen ramlade det bara på, man behövde inte tänka, det var det skönare. Så försök låta bli att fuska, det blir så mycket enklare då. Tänk också på att ägg innehåller lite kolhydrater. För mig räckte det med några sockerfria tuggummi för att gå ur ketosen, så jag hade INTE klarat ett ägg. Det är så jobbigt att gå in i ketosen att det knappast är värt att gå ur så fort igen... Hoppas du inte blir sur för mina råd och egna erfarenheter, jag vill ju att du skall lyckas :)

Svar: Tack, för att du delar med dig av dina erfarenheter! Känns riktigt viktigt, det du säger..så att det inte blir massor av fusk här och där...ska verkligen tänka på det du tipsat om..tack!
pcoslife.blogg.se

2012-11-08 @ 06:28:10
#2: Anna

Det kommer säkert gå alldeles utmärkt på konditionstestet. Kroppen har en konstig förmåga att orka mer än man tror att den ska göra. Lycka till!

2012-11-08 @ 08:35:13
#3: smulan

Jag är inte rätt person att kommentera om just ketos och sånt. Jag håller mig ifrån pulver dieter.
Men det låter ju bra att du börjar bli lite bättre i förkylningen.
Lycka till med allt och krya på dig.
kram

Svar: Tack!
pcoslife.blogg.se

2012-11-08 @ 16:23:39
#4: ealina

Jag förstår att du känner det som ett fusk då det är ett steg från din uppsatta plan. Men, med tanke på den lågkaloridiet du är inne på så är det inte konstigt att du känner ett ökat sug på mat ;)

Bra att du inte tränar, med tanke på förkylningen! Eftersom du redan stressar kroppen med att ligga på ett så stort kaloriunderskott så blir du lättare sjuk med. Och i kombination med den stress träningen kan utgöra så finns det en risk för att det blir långvarig sjukdom. Och då skyddar kroppen sig, sparar på energin och släpper inte iväg de fettdepåer som du vill bli av med.

Så om du känner dig hängig under lågkaloridieten, så ta bara vanliga promenader. Ingen riktig träning, oki ;)

Och matta muskler kan man få när kroppen ska gå över till ketondrift. Hoppas du känner dig starkare snart igen :)

Svar: Hur vet man att man är i ketondrift då?
pcoslife.blogg.se

2012-11-09 @ 12:07:52

Håller med Ealina här, men det visste du ju redan. Och med största sannolikhet är du i ketondrift, eftersom du har all symtom.

2012-11-11 @ 10:43:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: