ZtorZillen

2012-11-27
22:25:13

Dag 25 -Gruppmöte & vägning
Idag har jag varit på gruppmöte och haft min vägning.
Denna grupptid ägnade jag mig åt att göra så som jag fick rådet av er att göra:
jag ställde mina frågor!
Vilket jag gjorde med varierade svar...
Inte så tillfredsställande alla gånger. Men det bästa svaret var i alla fall att jag får dela upp måltiderna till två små om jag vill, även om han inte rekommenderar det (iallafall när det gäller de varma rätterna).
När det gäller Chili sin carne till exempel så får jag alltid så ont i magen efteråt och känner mig proppmätt.
Det talar ju emot allt jag har lärt mig om mat tidigare. Man ska sluta äta när man är nöjd.
Vilket jag då inte gjort utan ätit upp allt eftersom det är bara sååå få kalorier som jag ändå får i mig varje dag.
Men nu sa coachen i alla fall: ät tills du är nöjd, spara resten av maten och ät senare på dagen.
Jättebra svar. Är mycket nöjd med det, nu kan jag återgå till att äta på "mitt" sätt. Tills jag blir nöjd och inte en smula mera. Inte äta upp allt "bara för att..". Utan det äter jag senare, för att få i mig alla kalorier och alla vitaminer och mineraler som jag behöver!
 
 
Och sedan kom alltså vägningen. Och som vanligt så har jag tagit ut det "viktigaste".
Det som står inom (parentesen) är det första måttet som togs vid första mätningen på Itim.
 
Midjemått: ? (110 cm)
Vikt: 96,1 kg (104,2 kg)
BMI: 39,5 (42,8)
Fettprocent: 40,7% (45,8%)
 
Vilken förändring va?! -5,1% i fettprocent! Snyggt jobbat! Detta ska firas med att jag ska köpa ett par nya trosor. Har börjat "växa ur" mina gamla...fast åt det andra hållet än vad det brukar. De är för stora numera!!! YES!

Kommentarer:
#1: A

Du är så bra!
Heja, heja!

Svar: TUSEN TACK!
pcoslife.blogg.se

2012-11-27 @ 22:33:17

Skitbra! :)

2012-11-28 @ 01:01:45
#3: Linda

Men wow, vilken rolig vägning och vilka grymt bra siffror! Go go go!

Svar: Tack, tack, taaack!
pcoslife.blogg.se

2012-11-28 @ 09:57:41
#4: Anonym

Bra du fick svar!

2012-12-07 @ 22:24:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: