ZtorZillen

2012-11-26
22:37:56

Dag 24, behöver pepp
 
Min allmänna status just nu är väl typ: neutral. Känner inte så mycke mer än att jag är less. Jag är less på det mesta, mest mitt jobb. Har jobbat bara någon månad nu och börjar mer och mer seriöst fundera om socialtjänsten verkligen är något för mig. Eller om jag är något för socialtjänsten. Jag tror inte vi passar ihop. Jag tror att man kan lösa saker och ting utan tvångsåtgärder till exempel (LVU). Men det verkar vara så "lätt" att ta till det i tid och otid, för en del av mina kollegor..och det irriterar mig.
 
Jag har aldrig jobbat med tvångslagstiftningen då jag alltid lyckats motivera mina klienter, eller så har vi bytt planering helt enkelt. Även när man jobbar med ensamkommande måste man vara lite flexibel, tycker jag! Ja, jag ska inte gå in på det för mycket. Men en av mina kids har avvikit från sitt familjehem. Av olika anledningar är vi oroliga för om han ens lever, eller fortfarande är i Sverige. Vi måste kanske göra ett LVU. Det skrämmer mig lite, för jag har aldrig gjort det (tvångsomhänderta ett barn/ungdom). Hela dagen sattes i alla fall ur spel och planeringen gick åt pipsvängen. Maten fungerade i alla fall. Stegen blev det skit med. Ska komma upp i 10 000/dag. Det blev 6 000. :S
 
Tittade på ett avsnitt av Biggest Loser Australia bara för att peppa mig själv lite. Jag är duktig. Jag kan mitt jobb. Lite sådana mantran behöver jag höra nu....nu ska jag meditera, sedan dags att sova! Natti natt!

Kommentarer:
#1: A

Jag förstår att det känns jobbigt med tvång.
Fundera på vad du vill göra.....
Stor kram till dig duktiga du!

2012-11-26 @ 23:10:37

Såna där dagar har vi alla och det är tungt! Jag hoppas din morgondag blir mycket bättre vännen :)

Svar: Det blev den, typ ;)
pcoslife.blogg.se

2012-11-27 @ 01:40:27

Jag tycker att du har helt rätt inställning, och jag tror att du gör ett kanonjobb! Förstår om det är svårt att släppa jobbet när du går hem, men du måste lära dig att göra det för att orka i längden. Vad du än gör så är det inte tillräckligt liksom, men du måste fokusera på det du faktiskt gör! Ibland när det känns tungt är det egentligen vila och sömn kroppen behöver, var rädd om dig.

Kram, Pernilla be

Svar: Så sant så. Det stämmer verkligen! Va roligt det är att spela Ruzzle mot dig, Pernilla!
pcoslife.blogg.se

2012-11-27 @ 07:22:08
#4: Jenny

Förstår att det är tungt med dessa ärenden :( Ännu värre när det inte känns OK med ens egna tankar och på hur man skulle vilja sköta saker. Bra gjort att du ändå fixade maten!

Svar: Ja, det är inte lätt alla gånger...men det är tur att man har stöttning från familj som är förstående!
pcoslife.blogg.se

2012-11-27 @ 21:11:19

Du vet att du alltid kan skriva av dig till mig när du känner så här. Bara ösa liksom. Som en slags vidöppen ventil. Jag kanske inte kommer med några konkreta, starka råd men jag lyssnar här på andra sidan ...

Kram

Svar: Tack, sensei!
pcoslife.blogg.se

2012-12-07 @ 22:23:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: