ZtorZillen

2012-05-21
18:18:29

Pepparmint- och bananmuffins

Hämtade grundreceptet från denna bok. Gjorde vaniljmuffins som jag sedan smaksatte med pepparmint och banan. Det låter kanske som en konstig blandning..och det är det väl...men gott blev det. Bjöd sambon och grannen på provsmak och de var mycket nöjda med mitt experiment!

Fick då också tillfälle att testa silikonformarna igen. Det fungerade lika bra denna gång som förra gången! Jag är superimponerad över silikonformar-fenomenet, hade liksom ingen aning om att det var så bra och dessutom miljövänligt och billigt att slippa köpa nya formar varje gång! Funderar på att köpa en stor sockerkaksform också...men jag vet inte, bakar ju inte så mycket...kanske blir en bra julklapp om sisådär sju månader och tre dagar?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: