ZtorZillen

2012-05-08
23:47:20

Munspel
Har jag berättat att jag fick ett munspel i födelsedagspresent av min sambo förra året? Idag är jag ensam hemma, då min sambo är i väg på utbildning. Då passar jag på att träna spela på mitt munspel.

Jag är egentligen noll musikalisk. Men jag älskar ljudet av munspel. När jag var liten spelade min farfar munspel..och farmor sjöng "I natt jag drömde något som, jag aldrig drömt förrut..jag drömde de va fred på jord å alla krig var sluuuut".

Barndomsminnen.

Mitt mål är att kunna spela just den låten. Det är långsiktigt mål. Just nu är mitt projekt att komma igenom "Gubben Noak" utan att få andnöd. Ett steg i taget.

 


Kommentarer:

Vilken kul grej att lära sig tycker jag :) Jad har alltid velat spela nåt instrument, men det blir liksom aldrig av...

2012-05-09 @ 05:16:01

åh....

min morfar spelade "det var på capri vi mötte varann..."

nu blev jag nästan tårögd :)

kram från ett dalsland i regn//

2012-05-09 @ 06:16:20
#3: Anonym

vad roligt: D

2012-05-09 @ 08:01:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: