ZtorZillen

2012-05-08
11:26:37

Lite trött på mig själv
I mitt jobb så förespråkar jag alltid vikten av att fokusera på det positiva. På utveckling. Inte bara se problemen. I mitt privatliv tycks jag inte alls leva som jag lär. Jag har de senaste dagarna kommit på mig själv flera gånger. Exempel: jag trivs inte på mitt jobb, jag tycker inte att jag går ner i vikt i relation till hur mycket jag kämpar, jag börjar bli gammal å har ännu inte blivit mamma. osv osv.

Varför ska det vara så lätt att fokusera på det negativa? Vad är det som är så svårt med att se det positiva? Exempel: jag är uppskattad på mitt jobb av mina klienter (det är ju faktiskt för dem jag jobbar!), jag har förändrat min livsstil och tränar regelbundet och alla mina värden är bättre idag än för ett år sedan, jag är 26 år och....nej, den behöver jag tänka lite mera på...

Just nu känner jag att jag är trött på mig själv och på min attityd. Jag ska under dagen fundera på vad jag behöver göra för att förändra den. För det måste jag faktisk. Förändra.

 


Kommentarer:
#1: Tackan

Segt med jobbet! De borde ju räkna med att man har 3 mån uppsägning, jag tänker att om de vill ha ngn med erfarenhet.

Lycka till i den fortsatta jobbjakten :-)

2012-05-08 @ 19:20:31
#2: Tackan

Oj oj nu har jag läst din blogg från allra första början fram till november :-) det tog lite tid.

Bra blogg

Rolig

Allvarlig

Känner igen mig så att tårarna rinner, läser en del med ett leende!

Tankarna önskningarna och vardagen så likt mig och mitt.

2012-05-08 @ 19:41:00
#3: Joline

SV: Japp, jag var ute och åkte i arbetet och det var ju inte helt fel ;)



För övrigt så måste jag säga att du skriver kloka ord. Jag känner verkligen igen mig. Jag tror t.ex. att min oförmåga att ta hand om mig själv påverkar mig i mitt arbete. Det minskar min tro på mig själv och min kapacitet på så många plan!!

2012-05-08 @ 21:19:26
#4: Annika

Jag har börjat min förändring och det är tufft men du kommer att klara det. Du är en stark person! Kram till dig!



Sv: celsius drickerman för att få ökad energi och bättre förbränning under ett träningspass.

2012-05-08 @ 22:33:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: