ZtorZillen

2012-05-19
12:57:21

Kolonilott
Idag är jag och min vovve ensamma hemma. Det är trist väder och jag funderar på vad jag ska göra resten av dagen. Tänkte berätta om min sambo som överraskade mig med att ha hyrt en kolonilott för denna säsong! Spännande, va? Å jag som inte ens kan odla NÅGOT.

Så nu har jag investerat i lite kryddor som jag hoppas kunna plantera. Citronmeliss, persilja, Spicy oregano och gräslök. Spännande. Någon som har erfarenhet av att odla kryddor?

Va roligt det vore om det fungerar...jaja, till en början får de stå ute på balkongen på dagarna och sedan inomhus på kvällarna.

 


Kommentarer:
#1: emilie

trevlig med färska örter!

2012-05-19 @ 19:30:41
#2: J.

SV: tack för din kommentar! :) tänkte svara här på din fråga. Jag brukar träna olika pass på friskis bara, jag varierar mig mellan spinning, skivstång och crosstraining ca.5ggr i veckan. Hemma har jag 2x5kg hantlar och kör lite olika övningar bara. Har aldrig gymmat faktiskt x). Inte tillräckligt motiverad att stå själv och kötta tror jag :P

2012-05-19 @ 19:40:49
#3: Tackan

Tack för ditt stöd !! Det hjälper:-)



Angående kryddor så är persilja en favorit, nytt för i år är physalis som jag ska köpa på fredag. Ska tydligen växa bra och ge riklig skörd.

2012-05-19 @ 20:15:04

Mysigt att odla eget, lycka till! :D

2012-05-19 @ 23:21:08
#5: Rachele

Å jag är inte heller bra på odling men jag bor i italien och här äts det mesta med basilika så det blir mitt förslag

2012-05-20 @ 08:43:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: