ZtorZillen

2012-03-24
11:18:51

Påminelse

Kära ZtorZillen. Jag vet att det ibland kan vara motigt att träna, speciellt löp- och konditionsträning. Speciellt om man är 155 cm kort och man väger över 100 pannor. Då kan det vara tufft, visst. Ingen ska försöka förminska dina känslor. Nejdå. Men! Jag vill påminna mig själv om alla bra saker också…till exempel på det underbara sättet som min kropp bärs upp av mina muskler. Jag älskar hur min hållning förändras strax efter ett intervallpass på löpbandet. Jag märker tydligt hur hela jag fylls av positiv energi och en längtan till att vilja ha mer, mer, mer av den saken! Har tidigare läst om löpnings positiva inverkan på både kropp och själ…nu när jag börjar märka av det själv så känner jag mig jättetaggad att fortsätta, varför ska jag sluta liksom? Finns ingen anledning. Fortsätt med det jag mår bra av. Mera löpning. Mera pepp. Tydligen bildas flera hjärnceller också om man konditionstränar! (http://iform.se/lopning/lopning-far-hjarnan-att-vaxa) Lyssna och lär, ZtorZillen. Det är detta du ska göra för att din kropp ska må bra. Unna dig själv denna vardagslyx att må bra! Det är ditt val! Välj att älska dig själv!

 

 


Kommentar:

Åh så vackert! Sug åt dig, min vän!!!!!

2012-03-24 @ 16:14:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: