ZtorZillen

2012-03-16
20:01:01

Intervall-träning

Idag har jag ännu en gång utfört ett intervall-pass. Hittade ett 8 veckors program för nybörjare. Tänkte att det va något jag måste testa. Tanken är att man efter avslutat program ska orka springa 30 min i sträck, vilket passar mig utmärkt då det är ett av mina träningsmål med 2012.

Jag måste säga att detta med "barfotalöpning" tilltalar mig.

Jag förstår inte alls de motargument som jag fick höra av vissa personer när jag funderade på att köpa mina fivefingersskor. Nu har jag ju testat ett bra tag att både gå och jogga i dem..å jobba i dem också för den delen!

Å det är bara så att jag kan konstatera att jag är kär. Så är det!

Jag fullkomligt älskar mina skor, så mycket att jag nu funderar på att köpa mig ett par till som jag kan ha ute också, sen..när det blir sommar! Åh, det skulle vara roligt det, att jogga ute! Det har jag aldrig gjort. Det vore faktiskt ett bra delmål! Att våga ta mig ut och jogga!

För er som är lite större (på bredden) och som också läser detta, hur gör ni för att peppa er att visa er ute när ni motionerar? (Ni andra också!)

Själv tycker jag det är jättesvårt...


Kommentarer:

Jag är så skeptisk till de där :) Men jag måste testa nån gång!

2012-03-16 @ 21:35:38
#2: FETTOKRIG

Jag tränar typ bara ute! Jag är hellre ute och joggar än att stå på ett löpband på ett gym där alla ser hur lång/kort tid man orkar springa osv, springer (går mest) på kvällar då det inte är så många ute, och det blir en liten extra push när man springer och ser nån en bit bort och tänker "nej jag ska fan inte ge upp och börja gå när den ser, jag ska springa tills den inte ser mig längre", lite extra motivation :) sen motiverar jag mig även med att få d-vitamin (dagtid då) och frisk luft! :)

2012-03-16 @ 22:46:23

jag går helst på morgonen. i stora bekväma kläder!

sen hem å duscha och dagen känns ny och fräsch.

kram från dalsland.

snart paket till dig :)

2012-03-17 @ 05:54:47

Hej!



Skulle du vilja göra mig en tjänst, och samtidigt få en länk i ett inlägg ikväll?



Läs här: http://angelica.blogg.se/2012/march/alla-som-rostar-far-en-lank.html



Alla som röstar får en länk + att du gör en god gärning :)



http://www.jotex.se/?startpage=5045&id=17591

2012-03-17 @ 12:00:07

SVAR: Det är olika företag som mailar mig och frågar om de får vara sponsorer hos mig :)

2012-03-17 @ 12:00:28
#6: emsut.

Jag är ute på morgonen eller på kvällen så jag inte möter så många. Eller så springer jag i skogen :-)

2012-03-17 @ 16:38:04
#7: ontimig

Åh kan du berätta mer om 8 veckors programmet?

2012-03-19 @ 17:03:18

Bara gör det. Ta på dig dina nya skor och gå ut och spring. Känn luften krypa in i lungorna och barmarken susa under dig. Bara du, din löpning och naturen. Och strunta i alla andra.



Ibland ute på jobbet möter jag en kvinna som är över genomsnittet större. Och hon ser SÅ lycklig ut. DET är inspiration för mig, det är äkta träningsglädje som jag önskade att alla fick se. Så dela det med dina medmännsikor, för det är en omöjlighet att det bara är jag som känner och tänker så när man ser människor kämpa för det det önskar med sina liv. DU min vän, kan inspirera andra genom att ta steget utanför dörren. Samtidigt som du kommer ge dig själv en gåva som kommer få dig sväva på rosa moln i flera dagar.

2012-03-21 @ 17:54:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: