ZtorZillen

2012-03-18
22:02:55

Hemligheten

Hemligheten bakom att inte vara så viktfixerad...har jag ännu inte kommit på, som ni kanske förstår av mitt återkommande på denna blogg.

Däremot så gör jag nu allt för att skingra tankarna från mat och vikt. Försöker att hitta på andra saker för att återfå kontrollen över mitt liv, så att inte vikten kontrollerar mitt liv. Eller att ätstörningen kontrollerar mitt liv. Mycket handlar således om kontroll.

I alla fall. Idag har jag lyckats gå på vintermarknad. Och bland annat inhandlat strumpor, närmare 14 par (!)... (vad jag nu ska med så många strumpor till förstår jag inte riktigt själv)

Jag har också förälskat mig i sameslöjd, vilket också fanns en hel del på marknaden. Köpte därför denna fina kapsylöppnare (present till morfar) samt ett par nyckelringar. Me like it!

Jag försöker också byta fokus. Från vikt till mer resultat på mina träningsmål 2012. Jag vet jag har sagt det tidigare, men jag måste också påminna mig själv i skrift. Då och då. För att både hjärna och hjärta ska följa med mig. Jag insåg idag...att jag har spenderat större delen av mitt liv med att fixera kring mat. Är inte det hemskt så säg?

Vart tog livsglädjen slut? När började dessa fixeringar?

Kanske behöver jag mera hjälp än vad jag tidigare trott.

Tills jag kommit på en bättre lösning så är i alla fall fokus att må bra och att börja återta kontrollen på mitt liv.

Inte låta maten styra. Jag ska tillåta mig själv att älska mig. Att ha kul.

 

Nu jäklar!

 


Kommentarer:

Det är en sån fin balansgång det där med mat. Det får liksom inte tippa över åt nåt håll! I höstas hade jag en fixering på kalorier som inte var normal och jag mådde dåligt över att äta osv. Så jag fick ta en paus i mitt tränande och mina formmål...det kändes riktigt bra faktiskt. Nu är det på en helt annan nivå. Kämpar fortfarande med att inte stoppa i mig för mycket, överäta. Det gör jag lätt...

2012-03-19 @ 05:17:40
#2: jessica

Tycker det låter som att du börjar fatta hemligheten... älska dej själv... focusera på annat... önskar dej all lycka!

2012-03-19 @ 11:39:22
#3: Mathilde

Var med och TÄVLA om 2 STYCKEN PLUS-ABONNEMANG SOM GÄLLER TOM SLUTET AV NÄSTA ÅR (HELA 2012 OCH 2013) från REMBY.COM, i min blogg. (remby är ett program där du kan redigera bilder och göra collage och liknande).



Direktlänk: http://happyfluffy.blogg.se/2012/march/tavling-vinn-gratis-plus-abonnemang-hos-remb.html#comment



Om du inte vill vara med och tävla kolla gärna in min blogg ändå. =D

2012-03-19 @ 17:02:06

Tävlingar som pågår just nu på min blogg:

DAGENS BLOGG; http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-10.html#comment

TANDBLEKNING IFRÅN BRILLIANTSMILE: http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/vinn-tandblekning-ifran-brilliansmilese.html#comment



& Vinn valfritt smycke ifrån designbymw.se: http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/tavling-med-designbymwse.html#comment



hade vart grymt skoj om du var med ! Hade lyst upp min dag jätte mycket, PUSS!

2012-03-19 @ 21:02:27
#5: Sussie

Jag tror också att man inte ska fokusera på vikten utan välbefinnandet. Hittar man det så kommer det andra av sig själv. Tror jag.

Ha en toppen dag och bra jobbat med motionen förra vecka.

Kram och pepp!

2012-03-20 @ 09:19:57

hejja dig!

har tuppfan inte flaxat fram än???

2012-03-20 @ 12:03:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: