ZtorZillen

2012-03-20
21:25:28

Fantastiskt
Nu ska jag berätta om något fantastiskt som hände mig i morse. Det hela började med att en kissnödig hund skällde och väckte mig och min sambo vid 5-tiden. Jag somnade strax om och vaknade igen runt 6. Inget konstigt än så länge. Vaknade ändå i ganska positiv-anda och kände i magtrakten att det är något speciellt på gång. Något har förändrats under natten. Något har hänt!

Yes. Efter lite frukost och tandborstande så tittade jag på mig själv i spegeln och log. Fortsatte att borsta tänderna och kom på mig själv med att tänka tanken "vad hände nu?". Jag har mött min egen blick i spegeln UTAN att klanka ner på mig själv, utan att tänka dumma tankar, utan att anstränga mig för att vara positiv. Det bara hände. Jag log mot mig själv och såg mig själv i ögonen. Bara för någon sekund. Men ändå. Ingen bitterhet, inget hat, inga äckelkänslor. Bara en kort uppskattande blick på mig själv. Till mig själv.

Jag vet inte vad som hände. Eller vad som har hänt. Och det spelar mindre roll. Men något har hänt och det är något bra. Jag blev så glad och hela dagen har präglats av en go känsla i magen. Det är något som händer med mig. Inom mig, kan det vara kärlek? Kan det vara så att jag börjar uppskatta mig själv och sluta straffa mig själv hela tiden?

Jag tror att jag är kär. I mig själv. Det är en go känsla.

Jag börjar tycka om mig själv.

Det kanske inte låter speciellt, eller så. Men det är det. För någon som alltid (så länge jag kan minnas) har spelat stolt över mig själv och glad för min skull...för mig är det skillnad. Nu börjar jag känna känslan på riktigt. Inte längre bara något jag spelar inför publik, för att det förväntas av mig. Nej, nu är det äkta.

 

Nu är det äkta kärlek. Det ska jag ta tillvara. Jag ska unna mig själv mera saker. Visa uppskattning mera till mig själv. Jag har ju lovat mig själv att 2012 är året som är mitt. Med fokus på mig. Nu ska jag bevisa det också, för mig själv. Omprioriteringar måste göras.

Nu. Nu tar jag ett nytt steg mot friheten.

Kan jag börja älska mig själv, så kan jag LÄTT övervinna hetsätningen.

Jag är stark!

 


Kommentarer:
#1: Susanne

Du är bäst

Kramen

2012-03-20 @ 21:43:06

det där är rent magiskt när det händer - bara njut och sug i dig av stunden :) och visst är det tacksamt...

kram från tanten i dalsland//

2012-03-21 @ 05:20:52

Så härligt att läsa!! Jag blir så glad för din skull! Håll kvar den här känslan!

2012-03-21 @ 07:01:42
#4: Anna

Vilket underbart inlägg. Du grym i din kamp Blir glad inombords av läsa om dig.

Kämpa på

Kramar

2012-03-21 @ 08:06:23
#5: Anna

Fantastiskt! Du ÄR stark! Och en stor inspiration! :)

2012-03-21 @ 08:41:41
#6: jessica

oj, wow, starkt, kul, grattis!! =)

2012-03-21 @ 09:47:47
#7: Joline

WOW!! Va häftigt!! Jag är glad för din skull, det är underbara känslor som sprudlar i din kropp! All styrka till dig!

2012-03-21 @ 10:00:11

Åh, den där kärleken... Blir så lycklig av att läsa detta!

2012-03-21 @ 17:43:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: