ZtorZillen

2012-06-22
00:02:46

Repris
1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…



30 stycken blogginlägg med förutbestämda rubriker! En favorit i repris?

Så idrottsbakgrund va det ja...
Det började med idrott i skolan. Innebandy på fritiden i skolåldern. Sedan testade jag på pingis (2 veckor). Simmade 1 gng/vecka i något år. Började rida 1 gng/vecka i ca fyra år. Tja...vad hände sedan? En idrottsskada a la innebandy. Ledband och korsband va det som krånglade. Slutade träna helt ett tag.
"Insåg" att jag "blivit" fet. Började träna igen. Simning. Kickboxning. Tai chi. Pilates. Yoga. Lite allt möjligt. Sedan för ca fyra år sedan blev det mer konditionsträning med PT, mer promenader då jag köpte hund. Efter en flytt så blev det ingen fortsatt kontakt med PT:n, utan mer fokus kring promenader och pilates. Sedan hade jag en down period då jag slutade träna helt, i samband med att vår första hund fick fara till hundhimlen....
Sedan blev det återigen mycket konditionsträning. Löpband och crosstrainer.
Idag är det mest promenader (igen) och styrketräning då och då...och konditionsträning i form av intervaller.

Nu när jag fick detta på print, så känns det dock som om jag borde strukturera upp min träning lite bättre...
Hm...
Återkommer!

Kommentar:

Det är långt ifrån alla som har struktur, om det är till någon tröst. Vi mår bra av struktur och disciplin, särskilt när vi har ett givet och uttalat mål framför oss. Jag möter som tränare ibland en oro över att allt ska bli så seriöst och stort. Men jag komplicerar inte till det för då tröttnar individen. Tränings ska vara lätt tillgängligt, roligt och även effektivt efter de förutsättningar som finns. Och, något som många missar, det ska vara utvecklande och varierande.



Hej Zillis mot målen! Och ha en underbar midsommar!

2012-06-22 @ 08:08:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: