ZtorZillen

2012-06-19
20:39:31

"Jag var ett fläskberg"

Katrin Zytomierska..."Före"-bild...Då: 89 kilo, Nu: 56 kilo
Jag har inte läst artikeln i Aftonbladet. Men vad jag kan se på före- och efterbilderna så tycks kvinnan ju vara gravid på "före"-bilden? Är det "konstigt" att man har gått upp i vikt under en graviditet? Kan väl personligen tycka att det vore konstigt om man INTE gick upp i vikt när man var gravid....men det är jag det.

Suck. Jag blir irriterad på sådana här saker. Kvinnor som klankar ner på sig själva och sedan har gått ner i vikt och basunerar ut att deras liv är såååå mycket bättre nu. Må så vara, men det sitter inte bara i vikten. JAG tror att det snarare sitter i livsstilen. Är jag tjock och har en hälsosam livsstil tror jag att man kan må minst lika gott som en smalis som lever hälsosamt. För att inte tala om en ohälsosam tjockis vs ohälsosam smalis?

Är det bara jag som tänker så här eller? Känner mig lite ensam..vi pratade om just viktpendling på jobbet i fikarummet...jag sa något i stil med att om vi lägger ner hälften av den tiden vi tänker på mat, vikt och träning (om man är kvinna, som alla var som satt i fikarummet) under våran livstid på att tänka på annat, typ: jobb, fritid och familj...så tror i alla fall jag att vi skulle vara lyckligare! så det så.

Det är naturligtvis lättare sagt än gjort. Hallå. Jag är expert nummer ett på just dessa ämnen och kan lätt lägga ner mer än hälften av min vakna tid på att just prata om vikt, mat och träning...inga problem. Men jag tror generellt att jag varit mer lycklig om jag spenderat tiden på att tänka och prata om annat i stället för just detta...

Det är min teori i alla fall...på återseende!


Kommentar:
#1: Veronica

Hej hej!

Nu har jag missat något :) när skrevs det och vad var det för repotage?
Önskar dig en fin kväll

2012-06-25 @ 22:16:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: