ZtorZillen

2012-06-22
11:02:48

I mina öron....
1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

Vilken härlig rubrik, va? "I mina öron...!" HAHA

När jag tränar så tränar jag oftast hemma. Jag har ju förmånen att ha ett eget löpband här hemma.

En massa vikter och en yogaboll och yogamatta. Och en balansplatta. Jättebra att ha hemma.

Det är liksom bara fantasin som sätter stopp.

I vilket fall som helst är det så tråkigt att jag inte lyssnar på något speciellt när jag tränar...

Tvärtom. Det är ingen musik och jag för en inre dialog i mitt huvud.

Med risk för att låta helt knäpp.

Men när jag tränar, så peppar jag mig själv, typ: "Kom igen nu, bara fem minuter kvar! Smärta är bara tillfälligt, kom igen" Speciellt när det är långa distanser och det är styrketräning då behöver jag mycket pepp..."bara en till"..."klarar du detta är du bäst!"..."inget kan stoppa mig nu"

Det är det som försigår i mitt huvud när jag tränar ;)

 

 


Kommentarer:
#1: Joline

Spännade! Själv är jag helt borende av peppande musik när jag tränar! Jag nästan stannar av i träningen om batteriet tar slut i min mp3, haha!

2012-06-22 @ 22:54:05
#2: livetoday

Jo vem som helst kan kommentera. Vad skumt..men denna kommentaren kom fram i alla fall :)

2012-06-23 @ 15:16:15

och där sitter ju tuppfan :)
vad roligt!
du är duktig du. jag har ingen motivation alls.
har inga träningskläder, ingen barnvakt, inga redskap...
eller vad jag ska skylla på.
kram från dalsland//

2012-06-24 @ 06:14:33

Låter som musik ändå, att peppa sig själv under träningen :-)

2012-06-25 @ 03:45:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: