ZtorZillen

2012-06-10
22:28:48

Ett historiskt ögonblick
Det är just vad det är! Det som nyss har hänt!
För er som har följt min blogg ett tag, har väl inte kunnat missa att mina största svagheter när det kommer till föda..heter: popcorn och vittbröd?

I alla fall så hände det en rolig sak för typ 20 minuter sedan...!

Jag poppade popcorn till mig själv. Sambon stack nyss iväg till jobbet och jag ville titta på film å äta popcorn a la söndagsmys!

När det var en tredjedel av popcornen kvar så kände jag mig plötsligt "klar"...det liksom räcker nu. Tack.

Men nej tack. Inget mera. Det räcker.

Helt otroligt. Detta har aldrig hänt innan. Så länge jag kan minnas.

Visst har jag slutat äta popcorn innan...men då har det varit för att jag själv stoppat mig för att jag "borde", inte för att jag själv VILLE. Vilket fantastiskt framsteg. Vilken underbar känsla att känna...att liksom vara "klar".

Färdig. Finito. Slut. The end. Underbart!

Det händer något med mig, helt klart...när jag går ner i vikt..sakta men stadigt.

Kanske börjar liksom huvudet förstå att jag kan äta saker nu, men med måtta. Lite som viktväktarna kör med...

Du kan äta allt men inte alltid?

Kanske börjar jag förstå vad detta innebär...

I vilket fall som helst är jag glad att detta hände. Något historiskt för mig. Så kul!

:D

På återseende!




Kommentarer:
#1: Tackan

Underbart !

2012-06-11 @ 20:24:47

Helt klart värt ett stort Högljutt Wohooo!!!



Visst är det en skön känsla?! Samma hände mig häromdagen, köpte lösgodis för 17 kr!! herre gud, de påsarna brukar vara på 80 spänn ju!



Bra jobbat!!

2012-06-11 @ 21:21:30

Känner glädjen ända hit !!!!!

2012-06-16 @ 10:06:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: