ZtorZillen

2012-06-20
19:41:25

26 500
Min nya lön. Shit. Jag är så nervös att jag kan dö. Nästa vecka meddelar jag chefen att jag säger upp mig. Sedan om tre månader, så åker vi neråt i landet. Sambon lämnar sitt jobb och blir arbetslös igen. Och jag går till nytt jobb, med nya kollegor och nytt arbetssätt. Nervöst. Ett års viss tids anställning. Hm..ut i osäkerheten igen. Å andra sidan är det ett år då jag kan satsa mer på mig själv. Träna mera. Gå ner mer i vikt. Älska mig själv.

Jag blir nervös av min lön. Hehe. Jag vet att det är "udda". Men ändå. Är jag värd så mycket? Är det normalt för en soctant å få så mycket i lön? Här uppe ligger lönerna på runt 23 000..så det är ett lyft. Men jag skäms nästan, om ärligheten ska fram. Jag vet det är larvigt..jag vet...

Kommentarer:
#1: Tackan

Men va spännande. Det kan aldrig va nog betalt för det jobbet. Hoppas du fick närmare 30:/)

23.300 och har jobbat fem år katastrofdåligt!!! Nu byter jag ARB och höjer med 4000 och fem extra semesterdagar :-)

2012-06-20 @ 19:56:50
#2: Susanne

Man ska aldrig skämmas för sin lön, du har fått den för du är värd den.

Lycka till med nya arbetet.

2012-06-20 @ 21:04:37
#3: Joline

Wow! Men det är ju kanon!! Vad är det för nytt jobb? Jag tjänar 23 200 och jag är INTE nöjd!

2012-06-21 @ 07:39:50
#4: Tackan

Jag är socialsekreterare, och jobbar med hederproblematik, i mottagning av nya ärenden i ett belastat bostadsområde. Barn, ungd och vuxna.

2012-06-21 @ 08:56:59

Klart du är värd det! Tänk aldrig något annat!! Åh vad glad jag blir för dig, min vän. Så som du funderat fram och tillbaka, det kommer bli jättebra, det är jag övertygad om.Åh vad spännande!



Ang din fråga i min blogg så svarade jag följande (publicerar den här med så du inte missar :)



Min kära Zillis! Vad du värmer i hjärtat! Jag jobbar på distans, under vissa regler. Jag lägger tex inte upp specifika, komplexa styrkeprogram utan ha träffat personen eftersom jag vill se dess rörelsemönster och kompensationer i kroppen först. Men enklare program och framför allt den mentala biten går självklart att få! Jag är flexibel så klart efter önskemål, så fundera gärna på vad det är du önskar jag ska hjälpa dig med på din resa. Hur min livsfilosofi ser ut är du ju insatt i genom bloggen och man kan säga att det är även så jag jobbar, eftersom det är jag :)



Ska även göra klart hemsidan nu i helgen, är inte mycket kvar, så du kan titta där. Bra ni hejar på mig, måste släppa min ord perfektionism där ...;))



Jag bor annars i Örebro, en bit ifrån dig.. :(

2012-06-21 @ 18:12:04
#6: Anna

Nytt jobb/ flytt! Missat litehär ju :) Spännande och härligt.

2012-06-23 @ 12:10:51

OMG! Jag har missat sa mycket har inne! Galet! Vilken fin lon du fick! :)

2012-06-25 @ 00:55:36

Var glad för pengarna ;-) Levnadskostnaderna är nog högre här nere i södra delen av Sverige, tyvärr.

Svar: Jo, förmodligen....
pcoslife.blogg.se

2012-06-29 @ 06:06:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: