ZtorZillen

2012-07-16
00:28:19

Varför slutar jag?
Varför slutar jag alltid med saker jag mår bra av? Va? Kan någon förklara detta för mig?
Som exempel: nu när jag tränar varje dag, känner jag hur mycket min kropp älskar detta..och hur bra jag mår. Men det är ju inget "nytt". Jag har tränat så här förut, men slutat...varför?
 
När jag äter bra och går ner i vikt mår jag bättre och blir gladare, men jag har slutat med det vid upprepade tillfällen. Annars skulle jag ju inte se ut som jag gör idag....eller hur?
 
Förut mediterade jag en halvtimme varje dag. Och mådde bra av detta. Men nu gör jag inte det längre. Jag slutade med detta också. Vad hände, liksom?
 
Jag gillar att måla och teckna, även detta något jag tidigare gjort nästan varje dag...men inte längre...varför slutar jag med sådana saker som jag mår bra av? Det är ju helt ologiskt, eller hur? Fler som jag?
 

Kommentarer:
#1: Linda

Det är relativt vanligt tyvärr att det blir så. Du är inte ensam om att göra det.. Hoppas du orkar komma igång igen. De säger att det tar kroppen och hjärnan 21 dagar att göra något till en vana, så om du gör detdu tycker om i minst 21 dagar i följd så minskar risken för att du slutar med det sen =)

Svar: Hm..då satsar jag på 21 då! :D Kanske blir det lättare och mer naturligt sen?
pcoslife.blogg.se

2012-07-16 @ 00:43:53
#2: Anna

Det där är jätteintressant tycker jag, för det är samma sak med mig. Man kan ha fått in en rutin, gjort någonting väldigt länge och ÄNDÅ slutar man. Jag har tyvärr inget bra svar, men jag håller med dig om att det är väldigt irriterande!

2012-07-16 @ 08:29:38
#3: Minendie

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag vet inte riktigt varför man saboterar för sig själv och slutar med sånt som man så uppenbart mår bra av.

Svar: Människan kan vara rätt märklig!
pcoslife.blogg.se

2012-07-16 @ 08:34:28
#4: Linda

I mitt fall har jag gjort så många många gånger för att straffa mig själv. Av olika anledningar har jag helt enkelt inte tillåtit mig att må bra. Jag har i mitt eget tycke inte varit "värd" det och alltid av den anledningen slutat med sånt som fått mig att må kanon. Det är först på senare år som jag tillåtit det, och först efter att ha accepterat att jag FAKTISKT duger som jag är. Jag har alltid trott att jag accepterat mig själv utan att faktiskt ha gjort det. Det är iallafall min anledning till varför jag slutat med sånt som fått mig att må bra.

Svar: Hm..helt klart värt att funderas på en gång till!
pcoslife.blogg.se

2012-07-16 @ 11:53:38
#5: ealina

Japp, jag gör så med. Konstig man är.. Haha.
Men det är väl bara att göra det igen så fort man kommer på att man råkat sluta?
Jag märkte att min onda arm/rygg/axel mår bra av powerwalks. (Märktes när jag slutade och sedan började igen.) Så nu har jag verkligen en orsak att fortsätta med det. Inte bara för kondition och sånt längre alltså. För armen plågar mig dagligen, och då är det ju bara att ge sig ut, så blir detlite bättre den eftermiddagen/kvällen :)

2012-07-16 @ 13:00:54
#6: Annika

Ja, varför? Det är precis som att man inte är värd att må bra.
kram till dig!

2012-07-16 @ 19:20:08
#7: Anna

Du inte ensam, känner igen mig i dina ord. Ifrågasätter mig själv varför man slutar !!!
Kramen till dig

2012-07-16 @ 23:15:26
#8: Anonym

Ja jag hoppas det men det är vad det sägs ska vara i alla fall. Jag märker skillnad om jag gör saker en längre tid respektive kortare tid =)

2012-07-17 @ 12:17:48
#9: Linda

Äsch det där: Ja jag hoppas det men det är vad det sägs ska vara i alla fall. Jag märker skillnad om jag gör saker en längre tid respektive kortare tid =)
var det jag som skrev. Vet inte varför det blev från anonym. Konstigt

Svar: Men det låter ju troligt i alla fall ;)
pcoslife.blogg.se

2012-07-17 @ 12:18:24

Tar med mig även detta. Tack åter igen!

2012-07-27 @ 19:24:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: