ZtorZillen

2012-07-12
15:53:24

Vad ska man göra?
Ja, vad ska man göra, när man har en sådan där dag..som jag har idag? En dag då allt kretsar kring min vikt. Jag har semester idag och imorgon. Idag har jag och mamma varit på Kappahl och Lindex och tittat på kläder. Jag skulle inte ha något. Men mamma propsade på att jag skulle prova ett par byxor som jag gillade. Jag provade dem och de passade perfekt. Är jag glad för det? Nej, det är jag inte.
 
Det jag är upprörd över; är storleken på byxorna. 52. FEMTIOTVÅ! Jag kunde hålla tillbaka tårarna i affären. Men i mitt hjärta och i mitt inre kändes det som om något har gått sönder. Som om jag givit upp. NU. Nu är det försent. Jag orkar inte mera. Jag är så ledsen att jag tror att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv...
 
Varför vill inte min kropp? Vad är det för fel på mig? Jag är så ohyggligt trött på att bli ifrågasatt över att jag gör något FEL. Tydligen gör jag ju det...men varför räcker det inte, det jag gör? Tränar och står i. Jag dricker ingen läsk, ingen alkohol...Jag äter inte godis eller chips, inte heller kakor. Undviker de flesta kolhydrater. Äter inte helfabrikat. Jag är så trött på allt nu...

Kommentarer:
#1: emsut.

Kramar! <3

2012-07-12 @ 17:41:53
#2: Linda

Jag är ledsen! Men ger inte läkarna dig något svar?? Oroa dig inte om byxorna snälla du, det är inte så farligt stora som du nog känner det som!

Svar: Nej, de gör ju inte det..mer än att det "nog" är en hormon obalans...
pcoslife.blogg.se

2012-07-12 @ 18:47:16
#3: Linda

Men åh vad irriterande! Och de har kollat sköljdkörteln och allt?

Svar: Mmm..
pcoslife.blogg.se

2012-07-12 @ 19:16:41
#4: Anna

Hoppas jag kan muntra upp dig lite med den här artikeln: http://www.dn.se/nyheter/sverige/sma-man-och-stora-kvinnor-har-svaraast-att-hitta-ratt

Jag har samma storlek och blir lika ledsen varje gång. Men vi gör ju något åt det, eller hur? Stor kram!

Svar: Jo, det gör vi ju...
pcoslife.blogg.se

2012-07-12 @ 20:11:16
#5: ealina

Hej gumman,
jag letade efter en mailadress till dig, men hittade ingen.
Jag förstår att det känns helt hopplöst när man kämpar och inte ser resultat. När man provar byxor i storlekar man inte vågar veta och inse att de passar.
Jag hade en period i våras (förra våren) då det inte verkade spela någon roll vad jag gjorde. Sedan lossnade det vid den här tiden på året. Bara sådär. Jag tror, att jag var stressad. Att jag var i obalans hela jag. Och att kroppen ville spara på energin. Ibland kan det vara värre att träna än att inte träna. Faktiskt. Det har bland annat med stresshormonet kortisol att göra. Det har massa funktioner i kroppen, och om det ligger på fel nivå så blir allt knas. Nu vet jag ju inte precis hur mycket du tränar (bara ATT) och jag vet ju inte precis vad du äter (mer än det du skrev här ovan), så jag kan inte komma med nåt klokare än såhär.

Wellsiewellsie, jag hoppas att du mår bättre nu ikväll och att morgondagen känns ny och fräsch!
Kramkram

Svar: Tack för dina ord. Har fått mig att inse att jag slarvat med min meditation och att det får mig faktiskt mycket lugnare och positivare. Tack ännu en gång för din kommentar!
pcoslife.blogg.se

2012-07-12 @ 21:50:37
#6: Linda

Vet du jag tror att det kommer att lösa sig, men jag förstår attdet är irriterande. Hur gick vägningen idag? (var det idag?)

Svar: Har nyss skrivit ett inlägg om vägningen ;) Tack för dina ord!
pcoslife.blogg.se

2012-07-12 @ 22:51:46
#7: Linda

Ok då ska jag kolla =D

2012-07-13 @ 14:27:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: