ZtorZillen

2012-07-24
22:59:06

Pass 24/31 i Run 4 Fun
 
 
Efter dagens pass, trodde jag att jag skulle stupa. Sprang på 8,2 km/h och gick på 4,5 km/h. Framsteg. Kanske utmanar jag mig för mycket? Är det kanske för stor risk för mitt knä att springa på så hårt när jag är så tung? Jag vet inte, men det kändes okej. Jag sprang ju bara i 20 minuters intervall...så egentligen inte så mycket. Det känns skönt att utmana kroppen och jag blir glad och positivt överraskad av att kroppen svarar...
 
Min kropp vill ju träna, hur kan jag någonsin ha trott något annat? Jag mår bra av träning. Kanske mår jag bra av att träna så mycket som jag gör nu också...eller så är det för mycket. Kanske skulle det vara bättre för knät om jag varierade träningen lite mera? Efter dessa 31 dagar är slut så ska jag fundera på hur jag ska göra...tror inte det är realistiskt att fortsätta med 1 timmes träning varje dag...i alla fall inte samma sorts träning varje dag...om inte annat så tröttnar jag mentalt...
 
Hur lägger ni upp er träningsvecka? Några tips? Tips till en knäskadad?

Kommentarer:

Jag har ingen plan numera, utan kör lite på känn :) men försöker att variera så mycket det bara går!

Svar: Hej trillis! Vet du att dina kommentarer alltid står markerade som "spam"? Vet du varför det är så? Kan det vara något fel på din mail, tro? Jag tror också det är bra att köra lite på känn, som du säger..när jag väl kommit in i rutinen att träna igen..! :D
pcoslife.blogg.se

2012-07-24 @ 23:05:02
#2: Linda

Jag som älskar Biggest Loser kan bara säga att jag tror att det fungerar att träna varje dag i några veckors tid när man vill ner i vikt (som ju är målet med det programmet), men vardagligt tror jag mer på cirka tre dagar i veckan samt vardagsmotion. Att träna varannan dag eller liknande är nog ett bra sätt att få in en rutin, det har oftast fungerat väldigt bra för mig. Jag har tränat exempelvis Friskis eller Sats och då valt några pass per vecka som är riktigt roliga och som jag bokar in i kalendern varje vecka som egentid. Allt annat får flytta på sig, för träningen kommer först, den är planerad liksom.

Att cykla eller gå till jobbet om man kan är också viktigt tror jag. Jag har väldigt nära till tunnelbanan men har införskaffat cykel för att kunna röra på mig mer och få "gratis" vardagsmotion när jag ändå tar mig till och från jobbet. Sen försöker jag ta långpromenader 1-2 gånger i veckan åtminstone.

Det finns inget rätt eller fel, däremot finns det tid för träning betydligt oftare än vad många ger sken av. Det behöver inte ens handla om en timme. Jag tränar numer ofta 20-minuterspass med 30 Day Shred med Jillian Michaels, en suverän tränings-dvd enligt mig. 20 mycket effektiva och roliga minuter som fått mig att träna även när jag är väldigt omotiverad, för det går du ändå så fort :)

Hoppas du hittar det som passar dig bäst!

Svar: Vart har du hittat den med Jillian? Skulle så gärna vilja testa, har hört talas om den tidigare också...
pcoslife.blogg.se

2012-07-25 @ 00:02:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: