ZtorZillen

2012-07-09
13:05:00

Mina inspirationskällor
1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…
På ett sätt är det svårt att svara på just vad/vem mina inspirationskällor är, på ett annat sätt inte...det beror ju liksom på vilket område man pratar om...
Jag har naturligtvis flera, beroende på vad det gäller i mitt liv. Mer generellt är mina största inspirationskällor starka kvinnor. Min mamma och min farmor är två kvinnor jag beundrar väldigt mycket. De har på olika sätt varit tvungna att fajtas i deras liv...och jag beundrar dem för att de tagit fajten och kommit ut levande, ödmjuka och underbarar på andra sidan. Farmor har suttit i koncentrationsläger och har ändå aldrig förlorat hoppet om mänskligheten. Hon har utstått våldtäckter och tortyr men valde ändå att fortsätta leva sitt liv och bilda familj och njuta av livet..och hon hade fortfarande kvar förmågan att älska...det beundrar jag!
 
Min mamma drabbades av MS vid relativt ung ålder. Hon fajtas varje dag för att behålla sina fysiska funtktioner. Hon tränar på betapet, korsord och löser suduko, mest för att hon tycker det är kul men jag tror också att det handlar om att behålla och hålla hjärnan tipptopp. Hon tränar styrka på gymmet för att orka mera och hon erkänner sina begränsningar, men ger för den sakens skull inte upp. Hon har fått en "elmoppe" så att hon kan följa med pappa på promenader och komma ut i friska luften. Hon är så stark mentalt...och hon är min största inspirationskälla när det gäller livet mer generellt. Jag vill vara som hon när jag blir vuxen...eller vuxnare. Jag vill se ut som henne och få det där speciella när ens underbarhet lyser igenom allt. Min mamma är världens vackraste kvinna och jag bara älskar att se på henne och tänka att jag kommer åldras med samma värdighet som hon! När mamma ler, så ler alla runt omkring henne. Det är inspirerande!
 
När det kommer till mat och viktminskning, vet de flesta redan att jag är en sucker för Biggest loser. Speciellt biggest loser-kvinnorna som vunnit! Fast jag gillar min mamma här med. På senare år har hon valt att ändra sin kost på grund av sin sjukdom och det verkar som om det fungerar kanon för henne. Dessutom är hon också en sjujäkla bra mamma också, som fortfarande måste hålla koll på mig och ringer mig titt som tätt och frågar vad jag gör...man bara helt enkelt måste älska henne! Jag hoppas jag blir en sådan mamma när väl den dagen kommer....
 
 

Kommentarer:
#1: Linda

Så intressant att höra vilka dina inspirationskällor är, du har verkligen starka och fantastiska människor att se upp till, utan tvekan! Människor runt omkring kan sannerligen hjälpa till att forma vem man är och vill vara som person, och du är också en otroligt ödmjuk och fantastisk person med en stark vilja, heja dig!

Jag älskar Biggest Loser, jag har nog sällan inspirerats så mycket av ett program, det har hjälpt mig att komma igång med träning, att klara av att springa korta bitar trots att det är bland det värsta jag vet. De har hjälpt mig sätta upp mål för mig själv :) Dessutom så har jag flera olika tränings-dvd:er av Jillian Michaels som är heeelt fantastiska i min mening - 30 Day Shred, Shred it With Weights och Yoga Meltdown.

2012-07-09 @ 17:54:09
#2: SusLotus

Vad underbart fint du skriver om din mamma och din farmor. Att du har den djupa förståelsen för livet och människorna omkring dig. Varmaste kramen!

Svar: Tack!
pcoslife.blogg.se

2012-07-09 @ 19:23:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: