ZtorZillen

2012-07-25
10:39:00

Biggest loser-maraton
 
 
När man behöver bli lite extra pepp och man känner att allt är hopplöst och inget händer på vågen...ja, då behöver man titta på Biggest loser. Just nu har jag haft ett maraton-kollande på Biggest loser No EXCUSES!
Hittills gillar jag denna säsong massor (dock inte samma säsong som på bilden)! Varje avsnitt (och vecka), har en "ursäkt" som deltagarna ska motbevisa...exempelvis; jag har inte tid att träna, jag kan inte träna om jag inte har et gymkort och gymkort är för dyrt osv osv. Det är faktiskt riktigt intressant och se hur många ursäkter forna deltagare har använt, och hur denna säsongs deltagare upptäcker att de också använder ursäkter.
 
Framför allt gillar jag det faktum att jag själv börjar tänka på mina egna val och mina egna ursäkter. Vissa av mina ursäkter har jag nu tagit tag i...som att jag inte har råd att gå på gym, jag har ju nu faktiskt ett eget löpband och lite hantlar hemma så inga ursäkter där inte. Mitt matmissbruk är också en känd ursäkt från min sida, jag tror jag använder den oftare än vad jag är medveten om...det är i alla fall något jag blev uppmärksammad på nu när jag tittat på Biggest loser No Excuses...och jag ska bättra mig, det lovar jag!
 
Inga mer ursäkter!

Kommentarer:
#1: Linda

Härligt!! Peppe pepp och hejja dig!! Jag tycker också biggest är toppen! Vart ser du det någonstans? Jag vill också se!

2012-07-25 @ 15:34:41
#2: Linda

Var kollar du på nya säsongen, jag har inte sett den någonstans.

Svar: Nej, den finns inte på TV....
pcoslife.blogg.se

2012-07-25 @ 16:20:28
#3: Alva

Åh, älskar också Biggest Loser. Perfekt när man behöver lite extrapepp!! :D

2012-07-25 @ 16:51:12
#4: lisa

jag brukar kolla på tv4play du är vad du äter när jag behöver pepp :-)

Svar: Tack för tipset!
pcoslife.blogg.se

2012-07-25 @ 20:22:09
#5: Joline

Ja eller hur!! Har man inte en miljon dåliga ursäkter! Problemet är bara att de inte är så lätta att jobba bort. Men man får väl försöka påminna sig om att tänka annorlunda när de dyker upp i huvudet.

2012-07-25 @ 21:20:47
#6: Viktkamp

jag är inget fan av hur viktnedgången går till i Biggest loser men visst ger det en pepp.
All viktnedgång sitter i huvudet =)

2012-07-25 @ 21:31:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: