ZtorZillen

2012-01-15
12:33:09

Pepparkaksmuffins

Berättade jag att jag har köpt mig en cupcakes-bok?

I alla fall så blev jag ju sjukt nyfiken på hur detta går till med glasyr. Så igår kväll, när sambon och hunden var ute på långpromenad...passade jag på att baka pepparkaksmuffins med lite glasyr...

De blev verkligen inget mästerverk, å andra sidan är det första gången jag gör några...

Jag vet inte heller om de blev goda, i och med att jag inte har provsmakat. Men det har min älskade sambo, som vittnar om att det var mycket gott. Roligt var det att baka i alla fall...! Och det tänker jag göra igen.

Jag behöver all positiv energi jag kan få. 2012 är mitt år. Jag tänker göra mer saker som jag tycker om.

Sedan blir väl utmaningen att inte äta upp dessa små ljuvligt doftande skapelser....

Men då jag inte är speciellt förtjust i glasyr, så blir det nog glasyr på alla, så ska det nog inte bli ett problem att undvika att äta upp dem. Kanske ska jag ta med mig några till jobbet också!

Som sagt, övning ger färdighet! Och det är kul! Nu ska jag surfa lite bloggar och sedan gå ut med lillpysen som just nu har somnat på husses rygg (husse ligger i sängen och spelar dator).

På återskrivande!


Kommentarer:
#1: Anna

Imponerande, både att baka dem och inte smaka! :P

2012-01-15 @ 13:27:23

Träningsutmaningen jag har i januari! :) Läs mer i kategorin utmaning om du vill veta mer!

2012-01-15 @ 13:32:25
#3: Susanne

Jag hade aldrig klarat av att baka utan att smaka.

2012-01-15 @ 14:50:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: