ZtorZillen

2012-01-10
19:06:43

Mys a la ZtorZillen

Ibland får jag fortfarande instinkten att jag vill "unna" mig själv något.

Känslan i sig är det ju inget fel på, tvärtom. Det är mycket sunt av mig att äntligen kunna känna att jag vill unna mig själv något. Något som jag nog alltid har vart dåligt på...i alla fall sedan jag började plugga...

I alla fall i helgen när vi var å handlade så "unnade" jag mig själv en bok, om muffins!

Nu är det ju så att jag inte äter muffins. För mycket socker å vetemjöl. I alla fall kom känslan av att jag "måste" unna mig själv något. Något matrelaterat, naturligtvis. Man ska inte bråka med en tjockis som är sugen. Värre än en gravid kobra. Eller en varghona som vaktar sina ungar.

Som tur är så är min älskade sambo en tjockis-tämjare! Jag lovar!

Han är skitbra! Så han frågade helt enkelt om vi skulle baka lite.

Sagt och gjort. Nu har vi bakat muffins enligt grundreceptet, med lite björnbär i.

Eftersom jag nu är så nära mitt första delmål när det gäller vikten, så vågade jag inte äta så mycket..men det blev ett provsmak av en muffins. De andra muffinsen fick sambon, hunden och mina arbetskamrater dela på. Samson fick mest smulor och lukta ;)


Kommentarer:
#1: Majja

Vet du?

Ibland tror jag att det enda rätta är att ta sig en bit av det man verkligen längtar efter. Annars går man bara och tänker på det och då blir det omöjligt att stå emot och man äter allt och lite till...

Är tjockis som även varit gravid så jag vet hur en varghona känner sig ;.-)



Peppkramar

2012-01-10 @ 21:10:10
#2: Pärlan

Fan vad duktigt av dig att bara ta en!! :)

2012-01-13 @ 10:59:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: