ZtorZillen

2012-01-07
14:54:59

Linda- som i Lindamordet

Årets första ljudbok är härmed avlyssnad.

Check på den.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga om den. I stora delar bra, har aldrig tidigare läst/lyssnat på någon av GW:s böcker. Jag är lite sugen på att göra det igen då jag skulle vilka veta om hans "seghet" är något unikt för Linda-boken eller om det är något som är typiskt för Herr GW. Personligen gillade jag dock boken, men som sagt...man kunde ha kortat ner den en hel del. Jag å sambon sa vid ett flertal gånger: "har vi inte hört detta innan?" (fast vi då inte hade gjort det). Strax över 100 kapitel består boken av.

Kanske är det något jag inte förstår, eller så är den helt enkelt för mycket "mellan"-tjafs. Hm...

Ändå bra karaktärer och bra skrivet (i stora drag), känns lite ojämt...märks när han har tagit en längre paus mellan skrivandet, när han har författat boken, så att säga.


FLERA som läst/lyssnat på denna bok?

 


Kommentar:

Jag tycker de senare böckerna är bättre :) Fast jag är ett GW-fan faktiskt. Jag gillar segheten, det blir inte FÖR segt för mig, men ändå spännande. Språket gillar jag skarpt...fast det är jag det :)

2012-01-07 @ 18:48:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: