ZtorZillen

2012-01-07
13:21:28

Flera mål för 2012

Andlighet/personlig utveckling, mål för 2012 (inspirerad av Malin-Charlotta)

 

Mål 1: Läsa en bok om mindfullness

Mål 2
: Läsa minst 25 böcker under året

Mål 3:
Säga snälla saker till mig själv i spegeln varje dag

Mål 4
: Meditera, minst 3 ggr/vecka

 

Kommentar: Egentligen borde jag ha flera mål under denna rubrik, för jag vet att jag behöver träna mer och utveckla min självkänsla osv. Det är viktigt. 2012 kommer handla mycket om mig och vad jag vill. Jag måste sluta fokusera på vad som "förväntas av mig" och vad andra tycker. Jag ska lyssna mer  till min inre röst. Vad behöver jag? Vad vill jag?


Kommentar:

Så härligt, Ztorzillen! Det är ofta vi fokuserar på de yttre faktorerna och glömmer insidan. Vi får med hälsa och idrott som är väldigt bra för vårt välmående, men fortfarande, är det något som ständigt kommer att saknas, om vi inte ger det inre den näring som behövs.



Att fråga sig själv är första steget till förändring. Att sätta sig själv i fokus. Precis som du nu gör.



Tack, det blir ett litet lyckorus i magen av detta!

2012-01-07 @ 19:41:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: